Benvolgut senyor Roig

Renfe compta amb 15.000 professionals i dona servei cada any a més de 500 milions de viatgers

L'exterior d'un AVE a l'Estació de Sants | ACN L'exterior d'un AVE a l'Estació de Sants | ACN

Li escric aquesta carta per fer-li saber que he llegit el seu article publicat a VIA Empresa, titulat Dues reserves de la biosfera franquista, i per traslladar-li el meu profund malestar davant les asseveracions tan contundents i -en el meu parer- tan injustes envers Renfe.

Lamento profundament que tingui aquesta imatge de la nostra empresa i que basi les seves afirmacions en un temps i un lloc pretèrit, i que redueixi la feina que duem a terme a "mantres" o tòpics que malauradament, en alguns entorns, van calar i s’han fet servir per ridiculitzar-nos.

Darrere de Renfe, hi ha prop de 15.000 professionals compromesos amb la seva feina i amb l’objectiu de l’empresa, que no és altre que donar el millor servei als més de 500 milions de viatgers que cada any es desplacen en els nostres trens. Com a tot arreu, ens podem trobar amb situacions en les que hem de millorar, però el que no es pot consentir és elevar l’anècdota a categoria.

La data de fundació d’una empresa, en aquest cas l’any 1941, no és motiu per vincular-la a un moment històric o polític

D’altra banda, la data de fundació d’una empresa, en aquest cas l’any 1941, no és motiu per vincular-la a un moment històric o polític. Renfe, en aquests més de 80 anys d’existència, si ha estat lleial a algú és -i ho torno a repetir- als seus clients. Aquest és el nostre propòsit, oferir el millor servei a les persones que ens trien.

Som una empresa moderna, valorada internacionalment i amb presència en nombrosos projectes ferroviaris arreu del món. Som una empresa que aposta per la digitalització i per la sostenibilitat, perquè creiem en l’aplicació de la tecnologia per millorar la qualitat dels nostres serveis i perquè estem compromesos amb el medi ambient.

Sovint, per satisfer aquells que esperen la crítica a allò amb què no combreguen, caiem en la temptació del descrèdit. I, sovint, ens estalviaríem moltes ofenses si, tots plegats, practiquéssim l’empatia. Conèixer és entendre.

Per tot això, senyor Roig, em poso a la seva disposició per si mai té una queixa, un comentari o una inquietud sobre els nostres serveis; estarem encantats d’ajudar-lo. I, per descomptat, estic al seu servei per si, en algun moment, volgués conèixer de primera mà com treballem a Renfe, facilitant-li tot allò que li sigui menester en la seva tasca periodística.

Atentament,

Antonio Carmona. 

Més informació
Dues reserves de la biosfera franquista
Táboas: "El problema històric que hi ha a Rodalies no és de Renfe"
Avui et destaquem
El més llegit