• Empresa
  • Cooltra continua l'expansió i factura 47 milions d'euros

Cooltra continua l'expansió i factura 47 milions d'euros

Inverteix més de 10 milions en la renovació de la flota, que ja puja als 20.000 vehicles

El fundador i CEO de Cooltra, Timo Buetefisch | EP
El fundador i CEO de Cooltra, Timo Buetefisch | EP
Redacción VIA Empresa
Barcelona
24 de Febrer de 2023
Act. 24 de Juliol de 2023

Cooltra va tancar l'exercici 2022 amb una facturació de 47 milions d'euros, fet que suposa un creixement del 48% respecte a l'any anterior. Aquests resultats rècord estan impulsats especialment pels contractes estratègics que manté la companyia amb empreses, l'administració pública i els cossos policials de l'Estat. En el darrer exercici va cobrir una ronda de finançament per import de 25 milions d'euros amb l'objectiu de propulsar el creixement al mercat europeu.

 

La companyia que lidera Timo Buetefisch té presència en set països. En el 2022 van destacar dos nous aterratges internacionals: l'entrada per primera vegada a Alemanya i Polònia a través del negoci de rènting de vehicles de dues rodes per a empreses. Així mateix, a l'últim exercici, Cooltra ha realitzat inversions per més de 10 milions d'euros dirigides a la renovació i ampliació de la seva flota, que ja puja als gairebé 20.000 vehicles, el 85% elèctrics.

La línia de negoci B2B del grup, present a més de 50 ciutats de diversos països amb una flota de més de 7.500 vehicles, va tancar el 2022 amb una facturació de 20,8 milions d'euros, fet que suposa un augment del 55% respecte als 13,5 milions del 2021. Aquest creixement, amb un pes rellevant en la facturació global del grup, està propiciat per l'auge del delivery. A l'últim exercici s'han impulsat aliances amb diverses companyies del sector. Destaca especialment l'ampliació de la flota de Just Eat a Espanya i Itàlia amb gairebé 1.000 vehicles elèctrics addicionals, la de Getir a Espanya, Itàlia i Portugal amb més de 1.500 motos zero emissions, així com un lliurament de 110 motos elèctriques a Glovo per al seu repartiment a Madrid, Pamplona i Saragossa.

 

Cooltra creix gràcies als acords amb companyies de delivery, contractes amb l'administració pública com ara la Guàrdia Civil i l'aterratge a nous mercats com Alemanya o Polònia

A les dades de creixement, també hi han influït els lliuraments a l'administració pública amb més de 270 vehicles. Destaquen les 157 motos elèctriques per al Seprona –Servei de Protecció de la Natura– de la Guàrdia Civil, que per primera vegada ha incorporat aquesta tipologia de vehicles al cos.

A més, la companyia ha entrat per primera vegada a Alemanya, concretament a Berlín i Düsseldorf, així com a Polònia de la mà de diferents cadenes de delivery com Just Eat Takeaway. Finalment, el 2022, Cooltra va formalitzar un acord amb Wallbox gràcies al qual s'ha implementat el primer motosharing corporatiu per a empleats.

Mercat del motosharing

B2C continua sent l'àrea de negoci líder de la companyia, amb la qual té presència a quatre països amb una flota de més de 12.000 vehicles. A l'últim exercici ha registrat una facturació de 26 milions d'euros, fet que suposa un 42% més que l'any anterior, que es va tancar amb 18,2 milions d'euros. Gran part d'aquest creixement ha estat gràcies a la consolidació del servei de motosharing a París, ja que és el segon operador més utilitzat de la ciutat amb una facturació de 2,5 milions. A més, el grup ha fet un pas més en la seva expansió internacional desembarcant recentment a Torí, després de l'èxit del lloguer de motos 100% elèctriques per minuts a Roma i Milà, actiu des de fa sis anys, on ha experimentat un creixement del 51% respecte de l'any anterior i una quota de mercat actual del 70%.

Un altre increment destacat el 2022 es registra a València, primera ciutat on s'han començat a introduir les noves motos blaves de la companyia, on la facturació ha crescut un 56% i la quota de mercat un 32%. A Barcelona i Madrid la quota es manté elevada superant el 40% a les dues ciutats.

Cooltra va ser pionera a Europa amb el llançament d'aquest servei a Barcelona el 2016 i va continuar sumant ciutats com Madrid, València, Lisboa, Roma, Milà, París i ara Torí. Actualment, Cooltra lidera aquest segment a Europa amb dos milions d'usuaris i una flota de gairebé 10.000 vehicles.

Pel que fa a la seva oferta de vehicles de subscripció, una altra de les novetats principals de l'any passat ha estat el llançament de lloguer d'ebikes per mesos a Espanya, Itàlia i Portugal a particulars.