Neix Cotown, el coliving rebel de Vanguard Student Housing

Amb l'impuls de Patron Capital, l'operador invertirà fins a 150 milions d'euros en comprar nous edificis que se sumaran als 14 actuals

Equip de Cotown | Cedida Equip de Cotown | Cedida

Vanguard Student Housing, després de 15 anys d'experiència al sector del coliving i els pisos d'estudiants, llança una nova marca informal i divertida, pensada també per a joves i estudiants, que vulguin anar més per lliure, "sense forçar la típica comunitat del coliving". S'anomena Cotown., amb un punt final que representa, de fet, aquesta personalitat marcada i moderna, que comparteix estil i "humor amb Putos Modernos o Puterful", explica Victòria Garós, la seva responsable de màrqueting.

La presentació oficial de la marca arriba dos mesos després que el fons d'inversió Patron Capital anunciés la compra de 3 Capital Real Estate, la gestora de Vanguard Student Housing. En aquest sentit, la marca de Cotown, encara que no neix d'aquesta adquisició sinó de molt abans, sí que es veu impulsada per la inversió de Patron Capital. De fet, segons ha informat Vanesa Esteban, CEO de Cotown, la marca es troba en plena expansió, "ambiciosa, però realista": entre el 2021 i 2022 s'han invertit 50 milions d'euros en la compra d'edificis i la previsió és invertir-ne 150 milions més en els dos anys vinents.

Entre Vanguard Student Housing i Cotown compten amb 12 edificis a Barcelona i dos a València. D'aquests, hi ha tres que s'inauguraran aquest setembre: dos a la ciutat comtal i un a la del Túria. Pròximament, tenen previst entrar als mercats de Bilbao i Madrid. Primer un i després l'altre. I no descarten que en vinguin més.

Més info: 'Coworking' i 'coliving': mateixes propostes, però ritmes diferents

Més enllà de compartir pis

El coliving de Cotown posa l'eix sobre quatre aspectes: la ubicació, la comunitat, la comoditat i la flexibilitat. A diferència d'altres colivings, l'operador només gestiona edificis complets. D'aquesta manera, pot atendre millor totes les necessitats dels colivers -anomenats cotowners, en aquest cas- i facilitar que es consolidi una comunitat entre les persones que hi conviuen.

Els colivers de Cotown s'anomenen cotowners

Tenen apartaments per acollir des d'una persona fins a set, encara que el més comú són pisos d'entre quatre o cinc persones. Ofereixen un contracte de mínim d'un mes fins a un màxim d'onze, encara que després faciliten la permanència de la persona dins del coliving. Compten amb serveis com wifi i neteja setmanal, assistència d'emergències de 24 hores, els subministraments estan inclosos i, "encara que no és ben bé un servei, però alhora sí, estem sempre a prop, els assessorem amb dubtes i tràmits, els acollim amb familiaritat", explica Carolina Scagliarini, directora comercial.

Tecnologia i benestar

Més enllà de créixer en nombre d'edificis, Esteban apunta que ara es volen "enfocar en el desenvolupament tecnològic", sense agafar quelcom ja fet, "sinó buscar – o fer-se– un vestit a mida".

També volen posar el focus en el benestar dels colivers. Crear espais que esdevinguin "la llar d'aquestes persones, que s'adaptin a les necessitats que el mercat demanda". I aquesta filosofia l'apliquen també a les zones comunitàries: instal·lant gimnàs, espai de coworking o diferents zones d'esbarjo.

La transversalitat, antídot contra l'estacionalitat

Quant a xifres d'ocupació, Scagliarini assegura que tenen una taxa d'entre el 80-95%, però admet que "a l'estiu la taxa es redueix força", ja que els estudiants tornen a casa. Per això, confien en el fet que Cotown aconsegueixi reduir aquesta estacionalitat i que ho faci gràcies al seu caràcter i la seva transversalitat.

Més informació
Spaces obre un nou coworking a Barcelona de 4.300 metres quadrats
Avui et destaquem
El més llegit