Cuétara es menja Panrico

L'empresa de brioixeria Adam Foods acorda amb Bimbo la compra de la seva divisió de pa

Un dels camions de Bimbo
Un dels camions de Bimbo
Europa Press
25 d'Abril de 2016
Act. 25 d'Abril de 2016
El grup d'alimentació Adam Foods -propietari de marques com Cuétara, Artiach i La Piara- ha arribat a un acord amb Grup Bimbo per adquirir part dels actius relacionats amb la categoria de pa i els seus derivats de Panrico per a Espanya, Portugal i Andorra.

Segons ha informat Adam Foods aquest dilluns en un comunicat, en virtut d'aquest acord, el grup adquireix les marques de productes de pa i derivats de Panrico, les patents de producció i les llicències per comercialitzar els esmentats productes a Itàlia, Alemanya i França.

Alhora, l'acord inclou l'adquisició de les plantes de producció de Panrico en les localitats de Gulpilhares (Portugal) i Teror (Canàries), i la companyia espera que l'operació conclogui durant la segona meitat d'aquest any.

Tot i això, Adam Foods ha destacat que aquesta transacció segueix subjecta a l'autorització de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència sobre l'operació de compra de Panrico per part de Bimbo a Oaktree, així com la resolució favorable del Tribunal Suprem respecte a la impugnació de la validesa de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) de Panrico.

En un comunicat, Bimbo ha informat que ha modificat l'acord de compra de Panrico per adquirir el 100% de les accions de la companyia, incloent el pa de motllo, no previst en la transacció addicional, i ha explicat que vendrà simultàniament a Adam Foods les marques de pa de Panrico.

Per a aquesta operació, Adam Foods ha indicat que té l'assessorament de Roca Junyent, KPMG i Cuatrecasas per a temes legals, corporatius i fiscals, respectivament.

La compra d'aquests actius suposaria l'entrada del grup espanyol en el sector del pa envasat, que se sumaria als sectors en els quals ja opera, com les galetes (amb marques com Cuétara i Artiach), paté (La Piara), mel (Granja San Francisco), pastisseria (Phoskitos) i caldos (Aneto).

Adam Foods va tancar l'exercici 2015 amb una facturació estimada de 340 milions d'euros; té una plantilla de més de 1.200 treballadors, set plantes de producció -sis a Espanya i una a Portugal- i presència en més de 75 països.