
17
de Març
de
2015
Act.
17
de Març
de
2015
La firma de moda Desigual va obtenir l'any passat un benefici net de 134,9 milions d'euros, aproximadament un 3% més que el 2013, i va augmentar la seva facturació en més d'un 16 %, fins a arribar als 963,5 milions.
La companyia va vendre el 2014 més de 31 milions de peces arreu del món, principalment en les categories de dona i accessoris, amb un percentatge sobre el global de vendes del 60 i el 20 %, respectivament.
Desigual va aconseguir créixer a doble dígit en els seus principals mercats europeus, com l'italià, mentre que a la resta de zones geogràfiques els resultats van ser "extraordinaris", com és el cas d'Àsia, on la cadena va elevar les seves vendes un 24%, conduïda principalment pel Japó.
L'ebitda (benefici brut d'explotació) de la companyia es va situar en 261,5 milions, un 8% més que el 2013, mentre que les inversions en béns capitals es van elevar fins als 93 milions, destinats principalment a l'expansió a través de noves obertures, així com les obres del nou centre logístic de Viladecans (Baix Llobregat).
Espanya, el principal mercat de Desigual
"Aquests resultats reforcen el creixement i la solidesa financera de la companyia, que segueix amb la seva tradicional política de deute zero i una posició neta de caixa de més de 220 milions d'euros", ha destacat Desigual en un comunicat.
La marca, fundada fa dues dècades pel suís Thomas Meyer, el seu actual president, reafirma també la seva aposta per Espanya, que continua sent el primer mercat de la companyia, amb una facturació que representa més del 20 % sobre el total de les vendes.
Així, la companyia va obrir el 2014 un total de 16 noves botigues a Espanya, entre elles la de plaça Catalunya de Barcelona, la més gran del món de la cadena, que suma ja un total de 108 establiments al país, on l'any passat va vendre més de 7,5 milions de peces.
Desigual té actualment a Espanya més de 1.900 empleats, dels quals 895 persones, de més de 44 nacionalitats diferents, treballen a la seu corporativa a Barcelona.
Expansió internacional
En aquest últim any, Desigual ha obert més d'un centenar de botigues i ha entrat en nous mercats com el Canadà, Perú o Luxemburg, a la vegada que ha reforçat la seva presència a les principals places europees, com Itàlia, França o Alemanya.
En aquesta línia, la firma ha obert a dos nous països, Rússia i el Canadà, i és present ja a 22 països.
Quant al canal Dshop (multimarca), Desigual ha arribat als 200 establiments, amb un creixement concentrat a Espanya, França i Itàlia.
La companyia va vendre el 2014 més de 31 milions de peces arreu del món, principalment en les categories de dona i accessoris, amb un percentatge sobre el global de vendes del 60 i el 20 %, respectivament.
Desigual va aconseguir créixer a doble dígit en els seus principals mercats europeus, com l'italià, mentre que a la resta de zones geogràfiques els resultats van ser "extraordinaris", com és el cas d'Àsia, on la cadena va elevar les seves vendes un 24%, conduïda principalment pel Japó.
L'ebitda (benefici brut d'explotació) de la companyia es va situar en 261,5 milions, un 8% més que el 2013, mentre que les inversions en béns capitals es van elevar fins als 93 milions, destinats principalment a l'expansió a través de noves obertures, així com les obres del nou centre logístic de Viladecans (Baix Llobregat).
Espanya, el principal mercat de Desigual
"Aquests resultats reforcen el creixement i la solidesa financera de la companyia, que segueix amb la seva tradicional política de deute zero i una posició neta de caixa de més de 220 milions d'euros", ha destacat Desigual en un comunicat.
La marca, fundada fa dues dècades pel suís Thomas Meyer, el seu actual president, reafirma també la seva aposta per Espanya, que continua sent el primer mercat de la companyia, amb una facturació que representa més del 20 % sobre el total de les vendes.
Així, la companyia va obrir el 2014 un total de 16 noves botigues a Espanya, entre elles la de plaça Catalunya de Barcelona, la més gran del món de la cadena, que suma ja un total de 108 establiments al país, on l'any passat va vendre més de 7,5 milions de peces.
Desigual té actualment a Espanya més de 1.900 empleats, dels quals 895 persones, de més de 44 nacionalitats diferents, treballen a la seu corporativa a Barcelona.
Expansió internacional
En aquest últim any, Desigual ha obert més d'un centenar de botigues i ha entrat en nous mercats com el Canadà, Perú o Luxemburg, a la vegada que ha reforçat la seva presència a les principals places europees, com Itàlia, França o Alemanya.
En aquesta línia, la firma ha obert a dos nous països, Rússia i el Canadà, i és present ja a 22 països.
Quant al canal Dshop (multimarca), Desigual ha arribat als 200 establiments, amb un creixement concentrat a Espanya, França i Itàlia.