L'experiència professional de Diego Guri en l'àmbit de la internacionalització d'empreses ha estat la clau que li ha obert la porta d'accés al nucli directiu d'Amec. L'Associació Multisectorial d'Empreses, amb seu a Barcelona, ha fitxat l'ex directiu del Copca (Consorci públic de Promoció Comercial de Catalunya) com a director d'expansió de l'entitat per impulsar la internacionalització de les empreses catalanes. Des d'aquest nou càrrec, Guri podrà d'aplicar tota l'experiència adquirida en prop de 20 anys al Copca impulsant la internacionalització de les empreses catalanes.
Guri és Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona i en Ciències Polítiques, especialitat Internacional per la Universitat Autònoma de Barcelona, així com també té un postgrau en Economia i Gestió de la Hisenda Local i Autonòmica (UB). Després de les primeres experiències al Gabinet d'Estudis Econòmics de Pere Lleonart i a l'empresa Syney SA (subcontractada per Banco Santander), Guri va entrar al Copca, l'organisme de la Generalitat creat per potenciar la internacionalització d'empreses.
Al Copca, Guri va començar com a consultor de l'àrea d'Amèrica de COPCA (1994-1998) i posteriorment a l'àrea de Cooperació Internacional (1999-2001), per arribar finalment a la direcció des de l'any 2001 al 2007. Durant aquest període va dirigir projectes d'assistència tècnica i cooperació empresarial amb països com Egipte, Argentina, Uruguai, Marroc, Equador i Filipines, entre altres. L'any 2007, el Copca es va fusionar amb el Cidem, donant com a resultat el naixement del Centre d'Internacionalització Empresarial d'ACC1Ó, que Guri ha dirigit fins la seva incorporació a Amec.
A l'associació empresarial, Guri haurà de potenciar la internacionalització de les companyies d'equipaments urbans, medi ambient i vehicles elèctrics, així com també fer créixer Amec amb noves empreses i aliances amb d'altres organitzacions.