• Empresa
  • El Port rep el Premi a les Tecnologies de la Informació

El Port rep el Premi a les Tecnologies de la Informació

El guardó reconeix l'enfocament Smart Port aplicat a les operacions d'entrada i sortida dels terminals

El Port de Barcelona és un dels principals canalitzadors de les exportacions catalanes
El Port de Barcelona és un dels principals canalitzadors de les exportacions catalanes
Europa Press
06 de Juny de 2015 - 07:48
Act. 08 de Juny de 2015 - 11:13
El Port de Barcelona ha estat guardonat amb el Premi de Plata a les Tecnologies de la Informació IT Award que atorga l'Associació Internacional de Ports (IPAH). Segons ha informat el Port en un comunicat, el sotsdirector general d'Estratègia i Comercial del Port de Barcelona, Santiago García-Milà, ha rebut el premi de mans del fins aleshores president de l'associació, Grant Gilfillan, per la candidatura 'From a paperless Port towards a Smart Port'.

El guardó s'ha lliurat en el marc de la conferència mundial de l'organització, la XXIX World Ports Conference. El jurat de la XII edició dels premis IT Awards 2015 ha destacat l'enfocament Smart Port que s'ha aplicat a les operacions d'entrada i sortida dels terminals de contenidors del Port de Barcelona.

El Port ha explicat que el seu objectiu és optimitzar les operacions en els terminals de contenidors, on cada mes uns 60.000 camions operen en les dues terminals de què disposa -BEST i TCB-, que mouen uns 80.000 contenidors mensuals.

Projectes Pincode i Sicad
Entre els projectes del Port de Barcelona destaca la implementació de Pincode i Sicad; el primer ha estat instaurat a la Terminal de Contenidors de Barcelona (TCB), i s'ha aplicat al costat de l'automatització de les seves portes per assegurar cada una de les operacions que realitzen els camions a la terminal.

D'altra banda, el projecte Sicad consisteix a l'automatització de les sortides duaneres, en què s'aprofita la informació recollida pels terminals de contenidors a les portes automàtiques que, creuada amb la de la Duana, permet automatitzar el 90% de les sortides.

Aquestes iniciatives han permès reduir el temps d'espera a les portes; assegurar les operacions sense errors; reduir costos i l'impacte al medi ambient amb la disminució de les cues en els terminals, així com l'encesa i apagat del motor dels camions per fer les comprovacions duaneres.

Afegir VIA Empresa com a font preferida de Google de forma gratuïta  

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat  

 
Activar ara