• Empresa
  • El preu del petroli enlaira els beneficis de Lufthansa

El preu del petroli enlaira els beneficis de Lufthansa

La companyia aèria alemanya guanya 1.698 milions d'euros en 2015, un 2.987,3% més

La Comissió Europea avala que Lufthansa compri la italiana ITA Airways | Cedida
La Comissió Europea avala que Lufthansa compri la italiana ITA Airways | Cedida
Agències
17 de Març de 2016 - 11:56
La companyia aèria alemanya Lufthansa va guanyar 1.698 milions d'euros el 2015, un 2.987,3 % més que en 2014, per la caiguda dels costos del querosè després de la baixada del preu del petroli.

Lufthansa ha informat que el benefici operatiu va millorar en el mateix període a 1.676 milions d'euros, un 67,6% més.

Així mateix la facturació ha pujat el passat exercici un 6,8%, fins a 32.056 milions d'euros, en comparació del 2014.

"2015 va ser para Lufthansa un any emocionalment molt difícil per l'accident de Germanwings. Les nombroses vagues van ser un factor de llast addicional. No obstant això, hem treballat amb èxit en la capacitat de futur de la nostra companyia. La nostra nova organització progressa bé", ha dit el president de la junta directiva de Lufthansa, Carsten Spohr. "Econòmicament el 2015 va ser un bon any", va considerar Spohr.

Les línies de transport de passatgers han duplicat el seu resultat no només pels costos de combustible més baixos, sinó també per l'augment del nombre de passatgers i la disciplina en les capacitats, segons el president de Lufthansa.

La junta directiva i el consell de supervisió proposaran en la propera junta general d'accionistes el repartiment d'un dividend de 0,5 euros per acció.

Les accions de Lufthansa baixaven un 3,8 %, fins a 14,71 euros, després de la publicació dels resultats, que en el quart trimestre van ser pitjors de l'esperat.