El sector reclama mesures per renovar el parc automobilístic

Els experts reunits al Saló Ocasió alerten que l'edat mitjana dels cotxes que circulen per Catalunya és d'11 anys

Cal posar en marxa mesures per afavorir la renovació intensiva del parc automobilístic, ja que aquesta seria la millor manera per millorar la qualitat de l'aire a les ciutats. Aquesta és la principal conclusió a què han arribat els experts que han pres part en la jornada "Sostenibilitat i comerç de vehicles. I què passa amb l'elèctric?" celebrada en el marc del Saló Ocasió de Fira de Barcelona, que se celebra al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona del 2 a l'11 de desembre i posarà a la venda més de 2.500 cotxes d'ocasió de tots els segments i preus i tindrà una trentena d'expositors directes.

La jornada, organitzada per la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor (Fecavem), la Federació d'Associacions de Concessionaris de l'Automoció (Faconauto), l'Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor, Reparació i Recanvis (Ganvam) i l'escola de negocis EADA, ha reunit un centenar de professionals del sector de l'automoció per analitzar l'impacte del cotxe elèctric en el medi ambient i en la mobilitat urbana.

En aquest sentit, en la trobada, s'ha recordat que l'edat mitjana del parc automobilístic català arribarà aquest any als 11 anys. Aquesta dada indica que la major part dels cotxes i vehicles comercials que circulen per les nostres ciutats són molt poc eficients des del punt mediambiental.

Per tant, els experts han assenyalat que aquests cotxes haurien de ser substituïts per nous models o per vehicles seminous com els que es venen al Saló Ocasió, cotxes més desenvolupats tecnològicament, segurs i eficients respecte al consum i al seu nivell d'emissions.Si bé és cert que aquests tenen debilitats relacionades amb el seu preu de compra, l'autonomia o la recàrrega, els nostres experts exposaran les seves fortaleses en l'ús urbà -fent incidència directe a la càrrega i descarregat-, així com les seves noves prestacions i destacaran el decidit suport de les nostres institucions.

A més, Fecavem ha cridat l'atenció sobre l'oportunitat que representa la mobilitat elèctrica en termes de garantir l'accessibilitat a la mobilitat dels ciutadans, reduir l'impacte del transport sobre la qualitat de l'aire de les urbs i la dependència del petroli, així com de potenciar el desenvolupament econòmic i millorar la competitivitat.

Per fomentar l'ús del cotxe elèctric, la patronal catalana del motor, sol·licita incentius oficials per a la seva implantació i un compromís de les administracions públiques per al desenvolupament d'una infraestructura de recàrrega suficient, ja sigui a través d'ajudes directes o rebaixes fiscals, ja que, en tenir un major cost que els convencionals, requereixen d'un marc d'ajudes que els permetin competir en preu i augmentar la seva quota de mercat. No obstant això, entre gener i novembre de 2016, a Catalunya s'han matriculat 1.074 vehicles elèctrics, fet que suposa un augment del 98% respecte al mateix període de 2015.

Una ocasió automobilística
El certamen, que aquest any arriba a la 36s edició i té el suport del Gremi del Motor i la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor (Fecavem), ocupa el Palau 1, la plaça de l'Univers i el Palau 2 del recinte Montjuïc.

L'oferta del saló aborda des d'utilitaris fins a unitats d'alta gamma, nacionals i d'importació, procedents en la seva gran majoria de quilòmetre zero, gerència, demostració, flotes de lloguer, lísing i rènting, i tots ells es revisen prèviament als llocs de venda per Applus i el Gremi del Motor.

Entre les marques presents es troben BMW, Citroën, DS, Dacia, Fiat, Ford, Hyundai, Infiniti, Kia, Lexus, Mercedes Benz, Mini, Nissan, Seat, Smart, Ssangyong, Subaru, Volkswagen i Volvo a través dels seus concessionaris oficials.

Al seu costat, també hi hauran Das Welt Auto, la marca de vehicles d'ocasió del Grup Volkswagen, Grup Quadis, i diverses empreses i concessionaris que posaran a la venda automòbils d'altres marques.
Avui et destaquem
El més llegit