
13
de Març
de
2014
Act.
13
de Març
de
2014
La taxa d'atur a l'Estat espanyol no baixa del 25%. Entre els joves, supera el 50%. En canvi, a l'hora de parlar d'aquells professionals amb estudis de màster, MBA o postgrau, els desocupats cauen fins el 8,6%. Les xifres deixen clar que els programes de segon i tercer cicle són una notable garantia per assaltar el mercat laboral i el saló Futura de Barcelona és el seu millor aparador.
La cita, que se celebra en el marc de la setmana de l'ensenyament aquest divendres i dissabte al recinte Montjuïc de Barcelona, reuneix la millor gamma de màsters i postgraus estatals i internacionals. Universitats privades i públiques, escoles de negoci, centres de formació continua i col·legis professionals que vendran els seus programes de segon i tercer cicle, a l'Estat espanyol i a l'estranger. En total, segons informa l'organització de Fira de Barcelona, el saló comptarà amb 51 expositors i s'espera la presència d'uns 5.000 visitants.
Un programa internacional
Barcelona Activa, la Universitat de Barcelona, de Girona i de Vic li posen el caràcter català a un certamen amb un destacable to internacional. Hi tenen presència la Universitat de Lieja i la de Ginebra, així com també el Politècnic de Milà, el grup mundial de reclutament laboral Hays i el servei alemany d'intercanvi acadèmic (DAAD). Tampoc hi falten escoles de negoci com EADA i EAE Business School.
Durant les dues jornades el programa està dividit entre els Speaker's Corners i el Recruitment Forum. Els visitants tenen l'oportunitat d'atendre a propostes de cursos de màrqueting, finances, management o MBA amb destí a diferents punts del planeta com Nova York, Miami, Xangai, París o Leipzig.
L'estratègia per trobar feina
El segell internacional del saló Futura respon a la tendència cada cop més arrelada a la globalització dels estudis de màster i postgrau i, conseqüentment, la progressiva internacionalització del mercat laboral. Un gran gruix dels programes de segon i tercer cicle s'imparteixen en llengua estrangera –sobretot anglès–, es nodreixen d'alumnes de diverses nacionalitats i ofereixen la possibilitat de programes d'intercanvi amb l'estranger.
Paral·lelament, el saló dels màsters i postgraus també té espai per presentar les noves eines per optimitzar els processos de desenvolupament personal i recerca de feina. La presència del currículum a la xarxa, els recursos online dels aspirants i les competències clau a Internet són alguns dels ingredients que analitza la recepta del saló Futura. Finalment, la connexió entre feina i candidats la posa la Plataforma Empresa-Ocupació, que planteja un punt de trobada entre 25 sector econòmics i els candidats que opten als llocs de treball disponible.
La cita, que se celebra en el marc de la setmana de l'ensenyament aquest divendres i dissabte al recinte Montjuïc de Barcelona, reuneix la millor gamma de màsters i postgraus estatals i internacionals. Universitats privades i públiques, escoles de negoci, centres de formació continua i col·legis professionals que vendran els seus programes de segon i tercer cicle, a l'Estat espanyol i a l'estranger. En total, segons informa l'organització de Fira de Barcelona, el saló comptarà amb 51 expositors i s'espera la presència d'uns 5.000 visitants.
Un programa internacional
Barcelona Activa, la Universitat de Barcelona, de Girona i de Vic li posen el caràcter català a un certamen amb un destacable to internacional. Hi tenen presència la Universitat de Lieja i la de Ginebra, així com també el Politècnic de Milà, el grup mundial de reclutament laboral Hays i el servei alemany d'intercanvi acadèmic (DAAD). Tampoc hi falten escoles de negoci com EADA i EAE Business School.
Durant les dues jornades el programa està dividit entre els Speaker's Corners i el Recruitment Forum. Els visitants tenen l'oportunitat d'atendre a propostes de cursos de màrqueting, finances, management o MBA amb destí a diferents punts del planeta com Nova York, Miami, Xangai, París o Leipzig.
L'estratègia per trobar feina
El segell internacional del saló Futura respon a la tendència cada cop més arrelada a la globalització dels estudis de màster i postgrau i, conseqüentment, la progressiva internacionalització del mercat laboral. Un gran gruix dels programes de segon i tercer cicle s'imparteixen en llengua estrangera –sobretot anglès–, es nodreixen d'alumnes de diverses nacionalitats i ofereixen la possibilitat de programes d'intercanvi amb l'estranger.
Paral·lelament, el saló dels màsters i postgraus també té espai per presentar les noves eines per optimitzar els processos de desenvolupament personal i recerca de feina. La presència del currículum a la xarxa, els recursos online dels aspirants i les competències clau a Internet són alguns dels ingredients que analitza la recepta del saló Futura. Finalment, la connexió entre feina i candidats la posa la Plataforma Empresa-Ocupació, que planteja un punt de trobada entre 25 sector econòmics i els candidats que opten als llocs de treball disponible.