Els bombons endolceixen les vendes del Grup Ferrero

L'empresa italiana eleva un 13,4% la facturació, fins a 9.542 milions, i creix un 8% a Espanya i Portugal

Ferrero Internacional, empresa matriu de Grupo Ferrero, va tancar el 2015 amb un increment del 13,4% de la seva xifra de negoci consolidada, fins a 9.542 milions d'euros, respecte als 8.412 milions d'euros de l'exercici precedent, i va créixer un 8% a Espanya i Portugal, impulsada per la venda de bombons, segons ha informat la companyia en un comunicat.

El fabricant de Nutella, Kinder Sorpresa i Ferrero Rocher ha explicat que el creixement va ser degut a un "extraordinari dinamisme" en l'obertura de nous mercats, tot i les dificultats afrontades a escala internacional.

Les vendes de productes Ferrero es van igualar i fins i tot van augmentar respecte a anys anteriors a Àsia, el Pròxim Orient, els Estats Units, el Canadà, Mèxic i Austràlia, i destaquen els excel·lents resultats obtinguts a la Gran Bretanya, Polònia i Alemanya, mentre que el mercat rus es va veure greument afectat per la devaluació del ruble.

La multinacional italiana va concloure l'exercici amb un benefici abans d'impostos de 889 milions d'euros, un 2% menys.

L'empresa ha explicat que, tot i que els resultats d'explotació del grup van presentar una lleugera millora, la fluctuació en el tipus de canvi de la moneda va repercutir en el resultat financer del grup.

Durant l'exercici anterior, la companyia va invertir 646 milions d'euros, 557 milions dels quals (el 5,8% de les vendes) es van destinar a reforçar l'activitat industrial i productiva de la firma a Itàlia, Alemanya, Polònia, l'Índia, el Brasil i especialment a la Xina, país on la companyia va destinar gairebé la meitat d'aquesta inversió.

Ferrero va afermar la seva presència al mercat asiàtic amb la creació d'una filial a la ciutat d'Hangzhou i l'obertura d'una planta de producció a Xiaoshan.

El grup va tancar l'exercici el 31 d'agost del 2015 amb 78 empreses consolidades, 22 plantes de producció, tres de les quals pertanyen a la categoria d'empreses socials, i els seus productes són presents actualment en 160 països.

Els bombons impulsen el creixement a la península
Per la seva banda, la filial del grup a Espanya i Portugal, Ferrero Ibérica, va tancar l'exercici amb unes vendes de 19.000 tones de producte i una xifra de negoci consolidada de 208 milions d'euros, fet que suposa un increment del 8% respecte a l'exercici anterior.

Els bombons són la categoria de producte que va impulsar el creixement de Ferrero Ibérica a Espanya, amb un increment de les vendes en aquest segment de gairebé un 10% en valor i d'un 15% en volum.

De fet, Ferrero Rocher és el segon producte més venut de la firma a Espanya, per darrere de Nutella, que va revalidar el seu lideratge al mercat de les cremes d'untar monocolor, amb un creixement del 3,15% en valor a l'últim exercici.

Ferrero, que fa més de 25 anys que és a Espanya, ostenta la tercera posició en el mercat espanyol del 'chocolate confectionary', amb una quota de mercat del 16% en valor i del 7% en volum, i és actualment el vuitè mercat mundial per al grup.
Avui et destaquem
El més llegit