• Empresa
  • L’empresa de taquilles intel·ligents que funcionen amb WhatsApp

L’empresa de taquilles intel·ligents que funcionen amb WhatsApp

Una startup de Sabadell ha creat armariets intel·ligents que, mitjançant intel·ligència artificial, permeten sol·licitar una taquilla, pagar-la i obrir-la fàcilment a través d'un xat de WhatsApp

Lockme, un sistema de taquilles que funcionen a través de WhatsApp | Cedida
Lockme, un sistema de taquilles que funcionen a través de WhatsApp | Cedida
14 de Novembre de 2024
Act. 14 de Novembre de 2024

"He viscut molts anys a Holanda i sempre anava en bici a tot arreu. Quan venia aquí per visitar família i amics, veia que tothom es movia amb patinet, una tendència que estava creixent molt a Barcelona. Em preguntava què feia la gent amb el patinet quan arribava als llocs. A Holanda, simplement aparques la bici al carrer, la lligues i ja està. Però aquí, què fas quan vas al gimnàs, a sopar o al cine?”, explica a VIA EmpresaIban Xirau, CEO i cofundador de Mylock. A partir d’això, Xirau va pensar que seria útil crear uns aparcaments específics on la gent pogués pagar per minuts per guardar el seu patinet, amb taquilles intel·ligents que es controlin des del mòbil per pagar, desbloquejar, i molt més. Aquesta necessitat va portar Xirau i els seus tres socis a treballar en una solució que ofereixi a la ciutadania taquilles intel·ligents per guardar els seus patinets.

 

Amb aquest propòsit, els emprenedors van fundar Mylock a Sabadell el 2020, abans de la pandèmia, amb el suport de Barcelona Activa. Xirau explica que van identificar una oportunitat en la nova mobilitat i van desenvolupar una solució innovadora. “El que fem són taquilles intel·ligents connectades al núvol, de manera que oferim la possibilitat d'anar un pas més enllà de les típiques taquilles de gimnàs, evitant problemes comuns com els robatoris, la gent que s'emporta la clau a casa o les taquilles que acaben sent ocupades i apropiades per altres usuaris", afegeix el CEO i cofundador.

Xirau (Mylock): “Fem taquilles intel·ligents connectades al núvol, de manera que oferim la possibilitat d'anar un pas més enllà de les típiques taquilles de gimnàs”

Aquestes taquilles autònomes es poden gestionar mitjançant una aplicació mòbil o una pantalla tàctil, oferint una forma còmoda i segura d'emmagatzemar i recuperar objectes. Inicialment dissenyades per a patinets elèctrics, aviat van descobrir que la seva tecnologia era ideal per a altres usos, com ara gimnasos, oficines, espais de co-working i empreses en general. Segons el CEO i cofundador de Mylock, aquestes taquilles també ofereixen un model de monetització flexible, ja que es pot establir un sistema de pagament segons les necessitats del client i el cas d'ús. A més, la seva aplicació mòbil permet gestionar la reserva i veure com el temps transcorre, d'una manera similar a la plataforma de pàrquings Smou de Barcelona.

 
Un sistema de taquilles que funcionen a través de WhatsApp | Cedida
Un sistema de taquilles que funcionen a través de WhatsApp | Cedida

"El nostre software està dissenyat de manera molt intuïtiva i pràctica per a l'usuari. Ens hem centrat a crear una experiència on, amb pocs clics, tant des de la pantalla tàctil de les taquilles com des de l'app, l'ús sigui directe i fàcil", explica el CEO i cofundador. Xirau destaca que el seu projecte es fonamenta en dues línies. La primera és Mylock, unes taquilles intel·ligents dissenyades amb funcions de seguretat d'avantguarda, que es combinen amb el seu software multiplataforma. La segona línia, en procés, és Lockme, un sistema de taquilles que funcionen a través de WhatsApp.

Lockme: taquilles intel·ligents amb IA que funcionen a través de WhatsApp

 

El projecte Lockme consisteix en taquilles que funcionen amb intel·ligència artificial i a través de WhatsApp. Això vol dir que l'usuari ja no necessita descarregar cap app per utilitzar el servei; simplement s'interactua mitjançant l'aplicació de missatgeria instantània. A més, el flux d'ús es pot personalitzar, de manera que per a cada client i ubicació es pot oferir informació específica. "Per exemple, imagina que estàs als mercats de Barcelona. El sistema et saluda dient-te: Hola, sóc el teu assistent per a les taquilles dels mercats de Barcelona. Què vols fer?. Pots dir: vull recollir un paquet o vull deixar les meves coses avui quan baixi al mercat, i l'assistent et mostrarà una llista d'ubicacions disponibles, amb l'adreça, els horaris i tota la informació necessària per utilitzar el servei", explica Xirau.

L'usuari ja no necessita descarregar cap app per utilitzar el servei; simplement s'interactua mitjançant l'aplicació de missatgeria instantània

El servei ja compta amb sis clients de vuit països diferents: Espanya, Armènia, Geòrgia, Malta, Lituània, República Txeca, Rumania i Bulgària. "Estem registrant milers d'usos diaris a diferents punts d'Europa", afirma el CEO. "La nostra meta és expandir-nos a més països per oferir les taquilles intel·ligents Mylock a tot arreu, i en un termini curt, també Lockme", afegeix.

L'empresa emergent catalana està experimentant un creixement continu, amb un equip de quatre persones i una facturació de 150.000 euros el 2023. "La nostra previsió és assolir un volum de facturació de 450.000 euros aquest any, comenta el cofundador, qui afegeix que actualment Mylock està centrant gran part dels seus esforços en expandir-se per convertir-se en el referent de les taquilles intel·ligents.

Amb una tecnologia disruptiva com la de Mylock i Lockme, Xirau preveu un creixement significatiu per a l’equip. "El 2025 serà un any clau per a la nostra empresa, amb una previsió d’augment considerable en la facturació", afirma el CEO. Afegeix també: "El primer trimestre de 2025 ens agradaria llançar Lockme al mercat. Ja estem en converses amb un possible client, una empresa amb punts de recollida a la Seu d’Urgell, però és massa aviat per revelar-ne el nom", conclou.