La primera fila de l'acte #QuieroCorredor | NNG
La primera fila de l'acte #QuieroCorredor | NNG

Els empresaris posen la lupa en el Corredor Mediterrani

#QuieroCorredor ha sol·licitat al ministre Àbalos una reunió per conéixer la planificació de la infraestructura ferroviària mediterrània

"Estic mínimament esperançat, sembla que alguna cosa es belluga a les obres", apunta en una conversa distesa amb VIA Empresa el català Xavier Lluch, un dels dos tècnics ferroviaris del projecte #QuieroCorredor que aquest matí de dimecres han presentat en València les conclusions Primer Chequeo 2018 de les obres del Corredor Mediterrani. Amb la presència d'importants empresaris valencians, encapçalats pel president de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), Vicente Boluda, i Juan Roig, president de Mercadona, el teixit empresarial valencià torna a deixar clar que serà exigent amb els terminis. "Les obres avancen però si no ho feren, també ho diríem ací", ha replicat Boluda.

Boluda també ha assegurat que ha mantingut una reunió informal amb el nou ministre de Foment, José Luis Àbalos, en què li ha demanat una altra perquè explique la planificació que té previst el seu departament per a la infraestructura. "El canvi de Govern no ha de suposar cap trava perquè la velocitat que el projecte ha agafat es rellenteix".

Satisfet dels resultats del moviment #QuieroCorredor, al que encara li resten tres parades a Castelló, Reus i Martorell i un gran acte a Barcelona, Boluda ha destacat que l'AVE ha aconseguit "la implicació i unió empresarial, sense protagonismes. És una actitud a imitar".

Boluda: "Les obres avancen però si no feren, també ho diríem ací"

Vicente Boluda | NNG
El president d'AVE, Vicente Boluda | NNG

Quant a la part tècnica de revisió de les obres del Corredor, Boluda també ha reconegut que tot està en marxa "tot i que la part d'Andalusia i la Regió de Múrcia necessita més impuls". Amb tot, la veu cantant de l'anàlisi de les obres se l'han portat els dos tècnics ferroviaris, Lluch i el murcià Francisco García Calvo, qui ha reconegut que l'estat de les obres de soterrament a Múrcia és "el gran problema social i polític de la regió".

A Catalunya preocupa arribar als terminis de 2020, els donats pel Govern espanyol. El coll d'ampolla de Tarragona-Vandellós o el tercer carril entre Castellbisbal i Tarragona són trams importants. "El tercer carril l'acceptem com a provisional, però en aquest tram s'estan fent les obres i esperem que en 2020 estiguen, que és quan es va comprometre el Govern a què estigueren acabades".

Federico Félix: "No es pot aguantar és que València i Alacant estiguen encara així de connectats"

Quant a València, el túnel passant de València és el més retardat. També, però, preocupa a l'empresariat la connexió amb l'aeroport d'Alacant, com ha manifestat Federico Félix, empresari i president de ProAVE: "El que no es pot aguantar és que València i Alacant estiguen encara així de connectats, és increïble"

El gran acte de Barcelona

El tancament de la campanya serà enguany a Barcelona, després d'una primera experiència celebrada a Madrid en què van reunir vora 1.500 empresaris.

Més info: Els empresaris valencians clamen a Madrid pel Corredor

A la capital catalana Boluda ha afirmat que esperen "aglutinar empresaris importants com ja vam fer a Madrid, que jo crec que fins i tot vam fer que algun governant es preocupés del que podíem arribar a moure. El més important de Barcelona és que ens vegen a tots units i reivindicant el mateix", ha matisat. Entre el públic, un representant de Foment del Treball –enviat per Joaquim Gay de Montellà i que ha arribat amb una hora de retard per problemes amb l'Euromed- ja ha deixat palès el compromís de l'empresariat català amb la cita del pròxim 27 de setembre al Palau de Congressos de Catalunya.

Més Informació
El (Corredor) Mediterrani ignorat
Puig: "La proposta del Corredor margina València"
Corredor Mediterrani: millor les rodalies
Avui et destaquem
Comentaris