Enric Casi, l'artífex del creixement de Mango

El director general de la multinacional catalana del tèxtil preveu un creixement del 20% anual de la companyia els propers anys

El president de Mango, Isak Andic, sap que pot estar tranquil amb la seva companyia de roba en mans d'Enric Casi, director general i rostre visible de l'empresa des de fa més de 25 anys. Casi, nascut a Barcelona l'any 1956, va entrar a la companyia amb vint-i-pocs anys i quan Mango només era un magatzem de roba a les rodalies de Barcelona. Més d'un quart de segle més tard, la marca s'ha convertit en una gran multinacional del tèxtil, amb 2600 botigues arreu del món i unes xifres de negoci que no conviden a parlar de crisi: 1.691 milions d'euros facturats al 2012, un 54% més que al 2008, i una previsió de creixement de cara al 2013 d'entre el 12 i el 14%.

Enric Casi es va llicenciar en Ciències Empresarials per la Universitat de Barcelona i va fer les oposicions a auditor. A la dècada dels 80, amb només 23 anys va entrar a la companyia Auren Auditors-Consultors, a través de la qual va entrar a treballar com a consultor a la llavors petita empresa tèxtil Mango. Durant aquest temps va col·laborar estretament amb Isak i Nahman Andic, propietaris de l'empresa. L'any 1996 en va assumir la direcció general. Al capdavant de la companyia, ha estat un dels artífex del sistema logístic de la cadena, que ha estat una de les claus de la seva expansió. Un sistema plantejat inicialment a través d'un sistema de franquícies i que va portar més endavant a l'obertura de botigues més enllà de l'estat espanyol, fins a arribar a tenir presència amb 2600 botigues més de 100 països arreu del món.

Discret en extrem, pocs detalls es coneixen de la vida d'Enric Casi que no tinguin a veure amb la seva gestió al capdavant de Mango. Una gestió que parla per si sola quan es miren els números que maneja actualment la multinacional tèxtil. Amb seu a Palau-Solità i Plegamans –on hi treballen 2.000 persones-, Mango és avui la primera empresa tèxtil catalana i té, de cara al futur, unes elevades expectatives de creixement.

Casi confia en facturar 5.000 milions en els propers cinc anys i en arribar als 10.000 milions d'euros en deu anys, xifres que suposarien un 20% de creixement anual. Xifres per a l'optimisme en una empresa que, com la majoria, també ha hagut de fer front als efectes de la crisi. En una entrevista al diari Ara, Casi explicava que l'any 2011 la companyia es va plantejar diversos canvis, entre ells la renovació del cap creatiu per impulsar una col·lecció de peces d'ús quotidià i un canvi profund en l'interiorisme de les botigues Mango. "El secret està en l'adaptació constant", explica.

Avui et destaquem
El més llegit