Espinaler ja fa el vermut als Estats Units

L'acord amb Ondarrea Foods permet a l'empresa maresmenca distribuir els seus productes a Nova York o Florida

Miquel Tapias, gerent d'Espinaler i quarta generació de la família Tapias al capdavant de la centenària marca de conserves, va anunciar a l'inici de l'any que l'objectiu de la firma era desembarcar als Estats Units de la mà d'un distribuïdor potent. La distribuïdora americana Ondarrea Foods ha fet una forta aposta pels productes Espinaler, introduint-los en nombrosos locals de Nova York, Carolina del Nord, Washington i Florida. Pròximament, la bandera d'Espinaler recorrerà tot el territori dels Estats Units de la mà de la distribuïdora que té seu a Manhattan.

Dos anys de feina amb un objectiu clar
El 2014 els dos socis majoritaris d'Ondarrea Foods van visitar Espinaler a Vilassar de Mar per conèixer de primera mà els seus productes. Després de conèixer la cadena de valor dels productes Espinaler, dels quals la firma catalana controla des de la pesca, l'elaboració, l'enllaunat i la venda en les tres botigues pròpies de la marca, a més de la distribució a l'engròs, no ho van dubtar: volien convertir-se en distribuïdors de l'"Espinaler Experience" als Estats Units. Una selecció dels millors productes de la marca Espinaler, tots ells amb la pertinent autorització de la FDA , han estat els encarregats d'enlluernar els paladars més exigents del públic americà.

La ventresca de bonito del norte en oli d'oliva, les escopinyes de la Ria de Noya (Galícia) i els langostillos de la costa malaguenya estan sent els productes que més estan impressionant als americans, desconeixedors del món de les conserves de marisc. No s'han quedat enrere, ni el producte estrella de la marca, la clàssica Salsa Espinaler, ni la novetat d'aquest any: la Salsa Espinaler picant. La distribuïdora, per la seva banda, es mostra entusiasmada amb el repte que té per davant: ensenyar als americans les bondats, la qualitat i el potent sabor de les conserves de marisc en llauna.

Les xifres del departament d'exportació
El 2012 Espinaler va creuar les fronteres del territori espanyol i va arribar a França. El 2014 Espinaler va cedir per primera vegada el seu nom per al seu desembarcament al centre del barri d'Akasaka, a Tòquio, amb l'obertura de la "Taverna Espinaler"; aquest mateix any, va començar a vendre a Gran Bretanya, Alemanya, Itàlia, Bèlgica, Holanda, Irlanda i Romania, entre d'altres.

El 2015, l'escenari va ser el World Trade Center de Hong Kong, on la boutique LeGouter exposa els productes de la marca catalana. A més, en aquest període, Espinaler va arribar a Austràlia, Indonèsia, Àustria, Luxemburg, Turquia i Portugal, entre d'altres.

El 2016 els productes Espinaler han arribat a Estats Units, i en breu, preveu vendre els seus productes a Taiwan. El rècord de facturació de l'empresa al tancament de l'exercici de 2015 es va manifestar, sobretot, en el departament d'exportació en el qual el creixement va ser del 117% respecte a l'any anterior. Actualment, Espinaler ven els seus productes en més de 25 països de tot el món.

Rècord de facturació
Les dades econòmiques del tancament anual de 2015 van constatar el creixement més important de la firma catalana de productes gurmet. Després de cinc anys de creixement continu, el 2015 la facturació del Grup Espinaler va superar els 13 milions d'euros batent rècords en totes les línies de negoci. El 2015 Espinaler va presentar la seva nova imatge corporativa, dotant als seus productes gurmet d'una nova estètica elegant que ha permès vendre els seus productes premium a les botigues més exclusives.
Avui et destaquem
El més llegit