22
de Gener
de
2016 - 08:10
L'empresa de vermuts i conserves gourmet Espinaler ha tancat el 2015 amb una xifra rècord de facturació de 13,2 milions d'euros. La facturació de la companyia ha experimentat el seu major creixement en els darrers cinc anys –8 milions d'euros facturats el 2012; 9,3 milions d'euros el 2013; 11,8 milions d'euros el 2014–. Aquesta tendència s'ha donat en totes les línies de negoci i especialment paradigmàtic és el cas del departament d'exportació, creat el 2014, i que ha experimentat un creixement del 117%.
La venta al major i distribució s'ha incrementat un 64%, arribant als 5 milions d'euros i la distribució de vins i destil·lats ha fregat els 2,5 milions d'euros, mentre que el creixement de la venda al detall ha estat el més moderat, arribant als 6 milions d'euros.
El 2016 Espinaler celebrarà el seu 120è aniversari i té la intenció d'obrir-se al mercat nord-americà. Actualment els productes gourmet de la companyia ja són presents a Europa, Àsia i Llatinoamèrica.
Espinaler té el seu origen en una petita taverna que es va obrir el 1896 a peu de platja a la comarca catalana del Maresme i actualment està dirigida per la quarta i cinquena generació de la família Tapias.
La firma, que compta amb més de 300 referències amb marca pròpia, va iniciar la seva expansió internacional el 2012 i el 2014 va inaugurar una taverna al centre de Tòquio.
L'any passat la marca també va arribar a Hong Kong de la mà del grup LeGouter i aquest any té intenció d'iniciar la distribució dels seus productes al mercat nord-americà.
La venta al major i distribució s'ha incrementat un 64%, arribant als 5 milions d'euros i la distribució de vins i destil·lats ha fregat els 2,5 milions d'euros, mentre que el creixement de la venda al detall ha estat el més moderat, arribant als 6 milions d'euros.
El 2016 Espinaler celebrarà el seu 120è aniversari i té la intenció d'obrir-se al mercat nord-americà. Actualment els productes gourmet de la companyia ja són presents a Europa, Àsia i Llatinoamèrica.
Espinaler té el seu origen en una petita taverna que es va obrir el 1896 a peu de platja a la comarca catalana del Maresme i actualment està dirigida per la quarta i cinquena generació de la família Tapias.
La firma, que compta amb més de 300 referències amb marca pròpia, va iniciar la seva expansió internacional el 2012 i el 2014 va inaugurar una taverna al centre de Tòquio.
L'any passat la marca també va arribar a Hong Kong de la mà del grup LeGouter i aquest any té intenció d'iniciar la distribució dels seus productes al mercat nord-americà.