Espinaler vol duplicar les exportacions en tres anys

La marca catalana de conserves busca una nau de 4.000 metres quadrats al Maresme

La centenària empresa familiar catalana de conserves Espinaler s'ha marcat com a objectiu que les exportacions suposin el 30% de les vendes en tres anys, respecte del 15% actual, augmentant la llista de mercats exteriors en els que la seva marca és present i que avui ascendeixen a 27.

En declaracions als mitjans després d'un dinar col·loqui organitzat per Aijec, el gerent i propietari d'Espinaler, Miquel Tapias, ha explicat que la companyia està incrementant contactes gràcies la seva participació en fires del sector, com la fira Anuga, de Colònia, i Alimentària, que es farà a la Fira de Barcelona del 25 al 28 d'abril.

Amb una plantilla d'uns 80 treballadors, Espinaler comercialitza tots els seus productes a tot espanya des de 2004, si bé ha estat el 2012 quan l'empresa ha iniciat la seva expansió internacional gràcies a la demanda dels seus productes en països europeus.

Va ser el 2014 quan la companyia va consolidar la seva aposta per l'exportació i va donar un pas més amb la venda dels seus productes en una taverna de Tòquio (Japó) després d'un acord amb inversors nipons, al que va continuar el seu desembarcament a Hong Kong de la mà de la cadena de botigues delicatessen Legouter (LGB), que va obrir la seva primera vermuteria al World Trade Center de la regió xinesa, on comercialitza els productes Espinaler.

Espinaler es posiciona com una marca gurmet, si bé el llançament de la seva marca Pepus, destinada al gran consum, li permet guanyar un altre perfil de client: "Actualment, Espinaler suposa el 90% de la facturació i Pepus el 10%, però anirà creixent perquè es tracta de bona qualitat adaptada a la butxaca dels consumidors".

Cogombres de mar
Per seguir creixent i atraient a nous clients, Tapias, que forma part de la quarta generació familiar, ha explicat que Espinaler treballa actualment en un projecte per vendre cogombres de mar i anemones.

Primer s'han de fer proves de pesca a Galícia, on s'envasaria el producte, i després s'iniciaria la comercialització, tot i que aquest projecte encara està en fase embrionària i no té un calendari concret: "És una inquietud que tenim perquè no ho fa ningú".

Fins ara, Espinaler, que va néixer a Vilassar de Mar (Barcelona) el 1896, comercialitza més de 300 referències amb marca pròpia, entre les quals figuren la seva coneguda salsa i conserves de peix i marisc, vegetals, vermut, vins, i patates.

13,2 milions de facturació
La companyia de productes gurmet va tancar l'exercici 2015 amb un volum de negoci de 13,2 milions d'euros, el que es tradueix en un rècord històric i en un increment de l'11,8%, i han encadenat així cinc anys consecutius de creixement a les portes de fer el seu 120è aniversari aquest 2016.

Espinaler té una nau a Vilassar de Mar de 3.000 metres quadrats, si bé les instal·lacions s'han quedat petites, per la qual cosa la companyia està buscant un espai logístic al Maresme d'uns 4.000 metres quadrats per poder emmagatzemar la seva mercaderia i vendre a l'engròs.

Pel que fa a degustació, la companyia té dues tavernes a Vilassar de Mar i Badalona, i de moment no preveu obrir nous espais: "Ho tenim parat".

La Taverna Espinaler va néixer el 1896 amb Miquel Riera i Prat, i en aquest temps ha passat de servir vasos de vi a posicionar-se en les llars catalanes amb les seves conserves, vermuts i la seva car
Avui et destaquem
El més llegit