Espuña pren el control de Pata Negra Jan

La companyia càrnica gironina espera afermar-se als Estats Units

La companyia càrnia gironina Espuña ha adquirit el 80,1% del capital social de la companyia americana Pata Negra Jan, dedicada a l'elaboració d'embotits curats, de manera que s'ha convertit en la seva propietària única.

Amb aquesta operació, la companyia catalana s'ha afermat al mercat nord-americà, tant amb productes fabricats a la factoria dels Estats Units com a través de l'exportació de productes elaborats a Espanya, ha informat en un comunicat.

Pata Negra produïa fins ara xoriço, si bé ara ampliarà la seva gamma de productes amb fuet, llonganissa i salami elaborats als Estats Units, i alhora importarà pernils espanyols, uns productes que es comercialitzaran aquest mateix any.

Amb aquesta operació, Espuña avança en el seu objectiu que el 60% dels seus ingressos procedeixi de mercats exteriors el 2019: "El potencial del mercat americà és enorme. En una ràtio de 500 quilòmetres a l'entorn de la nostra fàbrica es concentren 120 milions d'habitants, un públic al qual li interessa la xarcuteria tradicional de molt alta qualitat", ha destacat el gerent d'Esteban Espuña, Xavier Espuña.

1,5 milions d'inversió
Espuña, que va néixer el 1947 a Olot, invertirà aquest any 1,5 milions d'euros a la planta de Pata Negra, de manera que la factoria passarà d'una superfície de 1.800 metres quadrats a tenir 2.520.

D'aquesta manera, es vol doblar la capacitat de producció de la factoria, augmentant de tres a sis els assecadors, i instal·lar una línia de tallat a rodanxes d'alt rendiment.

A més, el fabricant català preveu seguir invertint en les seves instal·lacions americanes en els pròxims tres anys, i actualment està treballant en la implantació d'una nova línia de rodanxes que permetrà laminar tant el xoriço i la llonganissa fabricats a Gloversville com els pernils importats d'Espanya.

L'ampliació, que tindrà dues fases -la primera finalitza el setembre d'aquest any-, permetrà tenir 5.700 metres quadrats de superfície en 2018, i en la segona fase es desenvoluparan nous productes carnis i aperitius. Espuña és present a 45 països, com França, Regne Unit, Alemanya, Portugal, Japó i Corea, i les exportacions suposen actualment un 49% del volum de negoci de la companyia.
Avui et destaquem
El més llegit