Etnia Barcelona espera facturar 100 MEUR el 2020

La marca d'ulleres ha tancat l'exercici amb un volum de negoci de 60 milions d'euros

La marca d'ulleres Etnia Barcelona ha tancat l'exercici 2016 amb una facturació d'uns 60 milions d'euros, un 23% més que l'any anterior, i preveu assolir unes vendes de 100 milions el 2020, gràcies a la bona marxa del negoci dels mercats internacionals.

La firma, amb més d'un milió d'ulleres venudes el 2016, ha experimentat un fort creixement els últims anys, passant de facturar 200.000 euros el 2001 a 60 milions el 2016 i exportant el 90% de la seva col·lecció a països com Estats Units, França, Itàlia o Alemanya, els seus principals mercats. Etnia és la segona marca d'ulleres més venuda a França, mentre que en regions com Quebec (Canadà) és la primera.

Aquest creixement s'ha accelerat amb l'entrada d'Ètnia, fa quatre anys, en el segment de les ulleres de sol, que ja representen el 20% del total dels ingressos. Espanya representa actualment sol el 10% de la facturació, per la qual cosa la marca té encara un llarg recorregut al mercat domèstic.

Ètnia té la seva seu a Esplugues de Llobregat i filials a Miami (Estats Units), Vancouver (Canadà) i Hong Kong, encara que no descarta obrir una nova seu a Àsia a la vegada que la companyia atac aquest mercat.

La marca, amb una plantilla d'unes 450 persones a tot el món, ha obert recentment la seva primera botiga pròpia. Ho ha fet a Barcelona, en un edifici de set plantes a la cèntrica plaça de Santa Maria del Mar, al barri del Born. Des de l'empresa apunten que l'objectiu és comptar els anys vinents amb entre tres i cinc botigues d'aquest tipus en ciutats com París, Londres, Nova York o Seül.

La botiga de Barcelona té una superfície de 800 metres quadrats dedicats a la venda, encara que compta també amb altres espais com un taller o zones d'exposició, i en ella treballen una vintena de persones.
Avui et destaquem
El més llegit