• Empresa
  • "Europa no competeix bé en el mercat de telecomunicacions"

"Europa no competeix bé en el mercat de telecomunicacions"

El president de Vodafone Espanya demana "aixecar barreres" i una regulació única europea

El president de Vodafone Espanya, Francisco Román, als 'Matins Esade'
El president de Vodafone Espanya, Francisco Román, als 'Matins Esade'
Aiats Agustí / ACN
05 de Novembre de 2014
Act. 05 de Novembre de 2014
El president de Vodafone Espanya, FranciscoRomán, ha demanat aquest dimarts una regulacióúnica d'àmbit europeu en el camp de les telecomunicacions per tal que el sector pugui competir en l'àmbit global. Segons Román, la fragmentació de regulacions dins la UnióEuropea és una de les grans barreres per tal que les empreses de telecomunicacions puguin superar l'escull de la crisi.

En una conferència a l'escola de negocis Esade a Barcelona, Román ha advertit sobre els nivells "alarmantment baixos" de retorn d'inversió que es registren a Espanya, fet que "provoca que les operadores optin per invertir en altres països". Segons el president de Vodafone, a l'Estat espanyol, el principi de competència que domina el mercat i els seus operadors es basa en el fet que el preu baixi molt i el mercat mantingui molts jugadors per competir entre ells. Román ha remarcat que "la rendibilitat de les companyies és la més baixa d'entre tots els països d'Europa".

Un factor de competitivitat transversal
El directiu ha argumentat que la seva empresa de comunicacions és diferent de la resta perquè aquesta no va néixer sent primer un monopoli i que, per tant, ells només coneixen "el món en competència". Segons Román, la resta de companyies han nascut en el seu mercat i "nosaltres vam ser els nous". En aquest sentit, el president de Vodafone ha afirmat que la innovació és dins del codi genètic de la companyia.

L'empresa, que va començar a caminar un dia dels innocents de l'any 1994, ara celebra vint anys de vida i, en aquest recorregut, la innovació ha estat un dels pilars bàsics per competir i posicionar-se al món globalitzat. "Els que sempre hem estat baixets i lletjos i havíem de competir amb els grans hem de ser enginyosos", ha ironitzat el president de l'empresa de telecomunicacions.

Impacte econòmic de la companyia
Vodafone té a l'Estat espanyol uns ingressos de 4.169 milions d'euros, més de 13 milions de clients mòbils, més d'un milió de fixes i ha efectuat una inversió de 608 milions d'euros. A Catalunya, on té previst invertir 238 milions d'euros entre 2013 i 2015, la quarta part del total de l'Estat; disposa de tecnologia 4G en 145 municipis i té una contribució econòmica d'uns 800 milions.

Amb tot, Vodafone a Catalunya participa activament al Mobile World Congress i aposta pel Barcelona Mobile World Capital. Román també ha destacat la implicació de la companyia en el territori: té com a clients la Generalitat o l'Ajuntament de Barcelona.

El nou conglomerat
Román ha subratllat que un dels objectius de Vodafone és posicionar-se per ser una empresa "total-com", és a dir, de comunicació total, i així poder oferir tots els serveis possibles de comunicació: "El que està clar és que cal inversió per poder innovar".

Això és el que han fet amb la recent adquisició de l'operador per cable ONO, per un valor de més de 7.000 milions d'euros, que ha suposat la incorporació de 1.571 milions de clients d'Internet, 8 milions d'unitat immobiliàries connectades i una quota de mercat del 42% en banda ampla de gran velocitat. Amb aquest "pas endavant en l'empresa, Vodafone té la millor xarxa de fibra amb accés a velocitat ultraràpida", ha destacat Román, que ha recordat que Vodafone va ser la primera companyia a llençar el 3G a Espanya. "Tot canvia molt ràpidament i si no innoves, si no arrisques, perds. A Vodafone, ho fem", ha conclòs el directiu.