L'èxit de la fisioteràpia a domicili: FisioReact, l'empresa catalana que duplica ingressos cada any

La companyia disposa de 170 professionals a Catalunya i es fixa com a objectiu arribar a "tot arreu de l'Estat" en un termini de dos anys

Professional de FisioReact durant una sessió a domicili | Cedida Professional de FisioReact durant una sessió a domicili | Cedida

Pagaments sense declarar, serveis extra fora de l'horari laboral i vacances trossejades. El sector de la fisioteràpia amaga algunes de les problemàtiques laborals més fosques. "El 80% dels que són autònoms són falsos autònoms. És molt comú al sector", explica a VIA Empresa un professional que pràcticament ha hagut de treballar tota la seva trajectòria en aquesta condició. Per fer front a aquesta tendència, l'any 2018 va néixer FisioReact, una plataforma catalana que fa tres anys que duplica la seva facturació i que ja compta amb 170 professionals. L'any passat van realitzar al voltant de 34.000 sessions i enguany esperen arribar a les 60.000.

Més info: FisioReact tanca una ronda de finançament de 400.000 euros

"Aquest és un tema molt delicat per als fisioterapeutes. És una vergonya", insisteix l'esmentat professional. Per la seva banda, el CEO de FisioReact, Albert Valls, assegura que va engegar el projecte amb la intenció d'estabilitzar el mercat de la fisioteràpia a domicili. "Estava desatesa i hi havia bastant mercat negre", admet. D'aquesta manera, era "molt complicat" accedir a un professional de confiança, ja que molts d'ells combinaven la rehabilitació domiciliària amb la seva feina estable.

L'alternativa era la sanitat pública. Però allà els temps d'espera es dilataven notablement. "Molts cops, quan et prescrivien un servei de fisioteràpia, fins que t'enviaven un professional a casa podia tardar un mes", critica Valls. Amb tot, el que oferia inicialment FisioReact cobria dos apartats: primer, una problemàtica molt estesa entre els pacients; segon, un nínxol de mercat poc cobert legalment. Fa sis anys, el temps de resposta d'un professional de FisioReact era de 48 hores. Avui, si al matí un client demana cita a casa seva, aquella mateixa tarda pot gaudir de la seva sessió.

L'èxit d'empreses capdavanteres en els serveis segons demanda, com Amazon o Glovo, són referents per a FisioReact

"Vaig voler posar a l'abast de tothom el servei per a qualsevol que ho necessités, i sobretot fer-ho en una velocitat i agilitat que pogués permetre adaptar-se a les necessitats dels clients", remarca Valls, que cita l'èxit d'empreses capdavanteres en els serveis segons demanda (on-demand) com Amazon o Glovo com a referents. Actualment, l'equip disposa d'unes oficines centrals amb 11 treballadors, que complementen els 170 professionals distribuïts arreu del territori.

FisioReact és present a tot Catalunya, però també a la Comunitat de Madrid, País Basc i a la Comunitat Valenciana. Aquests territoris formen part d'una estratègia d'expansió que aspira a abastar les capitals de província de l'estat espanyol. En dos anys esperen arribar a ciutats com Màlaga, Palma de Mallorca, La Corunya, Múrcia o Sevilla, entre altres. "Ara mateix som l'empresa de fisioteràpia millor valorada a Google, amb més de 1.100 ressenyes de cinc estrelles", recorda Valls. En un sector en què el tractament al client és el més important, el segell de qualitat es té especialment en compte.

La facturació que es multiplica per dos any rere any

L'equip directiu de FisioReact | Cedida
L'equip directiu de FisioReact | Cedida

L'any 2021, FisioReact va tancar una ronda de finançament de 400.000 euros. Un any després, la firma va facturar un milió, i aquest 2024 la previsió és arribar als dos milions. El projecte ha aconseguit esdevenir rendible, i ho ha fet gràcies a un model híbrid: més enllà dels serveis a domicili, FisioReact treballa formant empreses. 

Tot plegat va sorgir a partir d'un acord amb Fiatc Residències. "A més del tractament dels pacients, ens van demanar també desenvolupar un entorn saludable per als seus treballadors", rememora Valls. "No era el nostre enfocament, però al final ho vam acceptar i ens vam adonar de la importància que una companyia cuidi els seus treballadors". Des d'aquell moment, van decidir escalar el projecte i oferir el mateix servei a empreses de diferents sectors. Avui, treballen amb més de 100 firmes, entre les quals destaquen Frit Ravich, Supermercats Dia, KPMG, Idilia o Uriach.

FisioReact espera passar dels 8.500 pacients i 34.000 sessions del 2023 a 12.000 clients i 60.000 cites aquest any, a més de multiplicar per quatre la facturació en els pròxims tres anys

Amb el know-how ben definit, la idea és seguir ampliant el seu equip de fisioterapeutes i tancar més acords. "La nostra proposta de valor i els serveis que oferim encaixen perfectament i el que estem fent ara és esprémer al màxim aquesta via i captar més empreses", comenta Valls. Per això, volen passar dels més de 8.500 pacients i les 34.000 sessions del 2023 als 12.000 pacients i les 60.000 sessions aquest 2024. Amb aquesta perspectiva, en tres anys preveuen multiplicar per quatre els ingressos actuals.

Més info: Els serveis de manicura, perruqueria i maquillatge a domicili es tripliquen aquest any

L'equip de FisioReact: una barreja entre fixos i autònoms

Preparadora de FisioReact muntant el material previ a una sessió | Cedida
Preparadora de FisioReact muntant el material previ a una sessió | Cedida

Amb la idea de poder arribar a tot arreu, FisioReact combina la seva plantilla amb dues tipologies de treballadors. "Tenim una part de l'equip que està contractada i una altra que són autònoms i que col·laboren amb nosaltres a les hores que tenen disponibles i a les zones i regions on poden moure's", apunta el CEO.

De la mateixa manera, Valls subratlla que el seu negoci "no és un marketplace a l'ús". És a dir, no admeten a qualsevol professional. Els interessats han de passar pel clàssic procés de contractació: enviar un currículum i sotmetre's a dues entrevistes (una en línia i l'altra presencial).

Actualment la plantilla de FisioReact combina perfils de llarga trajectòria i d'altres talentosos amb menys experiència

Ara bé, a l'hora d'acceptar un nou membre són prou flexibles. "Quan vam començar, tenia clar que volia una experiència mínima de cinc anys al sector", admet Valls. Ara, però, aquesta norma ha canviat: "Ens hem adonat que hi ha gent que al cap de dos anys d'acabar la carrera ja ha fet una formació continuada i té una actitud digna d'envejar". Per això, actualment la plantilla de la companyia combina perfils de llarga trajectòria i d'altres talentosos amb menys experiència.

De moment, el projecte funciona i les perspectives de futur són igualment optimistes. "Hem trobat un nínxol de mercat", celebra Valls. Les xifres donen suport a una proposta que no només ha optimitzat la rehabilitació domiciliària, sinó que també pretén posar remei a la part fosca de la fisioteràpia.

Més informació
Turris, pa a domicili
L'app de mobilitat i lliurament a domicili Uber llança la versió en català
Avui et destaquem
El més llegit