La fàbrica barcelonina de Coca-cola celebra els seus 15 anys

La seu de Barcelona va iniciar la seva activitat el 2006 amb una inversió de 240 milions d’euros i es configura com una de les plantes més grans d’Europa

La fàbrica de la capital catalana és una de les més grans i eficients d'Europa | Europa Press La fàbrica de la capital catalana és una de les més grans i eficients d'Europa | Europa Press

Aquest any es compleixen 15 anys de la inauguració de la fàbrica de Coca-Cola a Barcelona. La planta va iniciar la seva activitat el 2006 amb una inversió inicial de 240 milions d’euros per la seva posada en marxa, amb una capacitat inicial de producció de quatre línies (dues de vidre, una de PET i una de llaunes), i capacitat logística de 32.000 pallets i 15 molls de càrrega. En cinc anys, la capacitat de producció es va ampliar a set noves línies de producció, i l’emmagatzematge fins als 66.000 pallets distribuïts en dos magatzems automàtics, doblant les previsions inicials.

La planta de Barcelona compta amb una superfície de 500.000 metres quadrats i dóna feina a més de 440 treballadors. Al llarg d’aquests anys, ha produït més de 200 referències a l’any, i disposa actualment d’11 línies de producció que li permeten embotellar fins a 500.000 litres per hora i comercialitzar 680 milions de litres a l’any. Així, gairebé el 25% de les begudes que es comercialitzen a Espanya i Portugal procedeixen de la fàbrica de Barcelona.

En matèria de sostenibilitat, la planta de Barcelona va construir un connector biològic de 1.500 metres adaptat per fomentar la fauna silvestre i la flora de la zona, el 2013 i un projecte integral d’enllumenat LED de la planta que va reduir fins a un 90% el consum energètic i la utilització d’un 100% d’electricitat renovable, o la utilització progressiva de material reciclat en films i ampolles PET, el 2018. Recentment han inclòs la tecnologia Can Collar® a la planta, basada en agrupadors de cartó per les llaunes del mercat balear. La planta de Barcelona és la primera a utilitzar-la a escala europea, després d’una inversió de 2,6 milions d’euros per la instal·lació i adaptació de la línia actual d’envasat.

Més informació
“Sense un directiu de Coca-Cola tot funciona; sense les caixeres de supermercat, no”
Coca-Cola juga a reciclar a Montilivi
Avui et destaquem
El més llegit