Colau, Bonet i Serrallonga | J. Bataller (ACN)
Colau, Bonet i Serrallonga | J. Bataller (ACN)

La política no passa factura a Fira Barcelona

La institució firal registra un rècord de facturació de 188 milions d'euros el 2017, un 12% més

Fira de Barcelona continua a l'alça i registra un rècord de facturació de 187,6 milions d'euros el 2017, un 12% més que l'any anterior i fins a un 25% superior a les xifres del 2015. "Es tracta d'un creixement que ha superat les nostres expectatives i és fruit de la feina ben feta", ha afirmat el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, que ha detallat que l'any passat s'han celebrat més de 140 salons, congressos i actes corporatius, amb més de 1.000 activitats.

Serrallonga ha confirmat, a més, que el 'procés' i la inestabilitat política de l'últim trimestre –especialment setembre, octubre i novembre- no han afectat l'activitat firal: "Tots els salons es van desenvolupar amb normalitat, en moments complicats com aquells. De fet, no hi va haver cap cancel·lació de certàmens i els que es van celebrar van créixer en visitants", ha assenyalat el director de Fira de Barcelona. De cara a aquest 2018, Serrallonga es manté optimista i espera fregar els 190 milions d'euros de facturació.

"Juguem a la Champions en el món de les fires i congressos", ha puntualitzat amb entusiasme el director general de Fira de Barcelona. Una afirmació que també ha compartit l'encara president del consell d'administració de la Fira, Josep Lluís Bonet, que ha subratllat "la importància de superar els rècords anteriors, fet que constata l'encert d'una estratègia centrada en la internacionalització, la promoció comercial, el suport al teixit empresarial, la innovació i el networking".

Serrallonga: "Juguem a la Champions en el món de les fires i congressos"

"Aquestes xifres històriques són fruit d'un exercici de gran activitat, tant pel nombre de salons i congressos celebrats com per la seva qualitat i èxit de convocatòria", ha complementat Serrallonga, que ha remarcat el bon comportament de les tres principals línies de negoci: la progressió dels salons propis, el nivell dels esdeveniments organitzats per altres operadors -sobretot d’abast internacional- i l'augment de presència a l'exterior.

El MWC a les portes

A poc menys d'una setmana d'iniciar el MWC, l'Ajuntament de Barcelona i la Fira esperen que l'edició del 2018 "sigui un èxit rotund" com la de l'any passat. "Tenim tots els ingredients perquè sigui un gran MWC", ha afirmat l'alcaldessa Ada Colau, que ha recordat que Barcelona capta el 58% de les inversions que realitzen a l'Estat en l'àmbit de la telefonia i les noves tecnologies. "Per nosaltres, el MWC és com un examen anual", ha reconegut per la seva banda Serrallonga. Sobre la continuïtat del Mobile cap dubte i front comú: "La GSMA és molt conscient que el MWC ha crescut gràcies a Barcelona. I això continuarà així", ha reblat l'alcaldessa de Barcelona.

Colau: "La GSMA és molt conscient que el MWC ha crescut gràcies a Barcelona"

Durant el 2017, els recintes de Montjuïc i Gran Via han acollit 77 salons i congressos així com 53 actes corporatius i ciutadans diversos, que sumats a les 11 fires coorganitzades a l'exterior, suposen un conjunt de 141 esdeveniments, a molts dels quals han assistit professionals d'alta qualificació. A més, s'han desenvolupat en el marc dels salons més de 1.000 activitats professionals com conferències, debats, sessions formatives i de networking, entre d'altres. Entre els principals esdeveniments de l'any passat destaquen els renovats Automobile Barcelona i Barcelona Building Construmat, així com el llançament de la Barcelona Industry Week, gran plataforma firal dedicada a la nova indústria que ha englobat 8 esdeveniments, entre ells Expoquimia, IoT Solutions World Congress i in(3D)ustry. 

Cal ressaltar, així mateix, pel seu creixent pes internacional, l’Smart City World Congress i la seva primera convocatòria a Mallorca (Smart Island); el llançament de tres salons nous: Healthio, Oralth BCN i Innovate4Climate (que enguany es coorganitzarà a Frankfurt); i les exitoses edicions de grans congressos internacionals com el Mobile World Congress, a més de l’IBTM World, la reunió anual de l’INTA (International Trademark Association), el Congrés Europeu de Cardiologia (que va congregar 30.000 professionals) o el de Gastroenterologia (UEG Week).

Expansió a l'Argentina, Mèxic, el Marroc i el Japó 

A llarg de 2017, Fira de Barcelona ha continuat amb la seva expansió exterior mitjançant la coorganització d'11 salons a diversos països, entre ells Smart City Expo a Buenos Aires (Argentina), Puebla (Mèxic), Casablanca (Marroc) i Kyoto (Japó); Alimentaria a Lisboa i Guadalajara (Mèxic); HostelCuba i Pacgraf a l'Havana; i els salons dedicats a l'automòbil, a la llar i a les petites i mitjanes empreses a Doha (Qatar). Cal assenyalar, així mateix, la creació el 2017 de la societat Fira Barcelona Mèxic per llançar nous projectes firals en aquest país llatinoamericà, que se suma a la filial ja constituïda a Doha.

Aquest any 2018 es preveu donar nous passos en aquest sentit amb la coorganització de 12 salons: la primera edició d’Smart City Expo a Curitiba (Brasil) i Hyderabad (Índia), a més de Casablanca, Puebla i Buenos Aires; l'edició anual de ExpoAntad & Alimentaria México; i les primeres convocatòries de les fires Energías Renovables i Securtec, celebrades recentment a l'Havana, on també tindrà lloc la segona edició de la Feria Alimentos, prevista per al maig, i la de construcció FECONS. Per la seva banda, al Centre de Convencions de Doha es preveu la coorganització de salons dedicats a l'automòbil (Qatar Motor Show) i al handmade (Made at Home Exhibition), a més de projectes de consultoria a Addis Abeba (Etiòpia), capital de la Unió Africana, i en d’altres països.

Alimentaria + Hostelco, novetat del 2018

"Les perspectives per al 2018 són també molt positives amb una previsió de superar els 188 milions d'euros d'ingressos", ha afirmat Constantí Serrallonga. En total, tindran lloc més de 140 salons, congressos i actes diversos, entre els quals destaquen, a més d'una nova edició del Mobile World Congress, tres grans plataformes firals professionals dedicades a l'alimentació, la nova indústria i la sostenibilitat, que reforçaran el posicionament de Fira com a referent firal a Espanya i Europa. En l'àmbit de l'alimentació, una de les cites rellevants serà Alimentaria, que en aquesta edició i com a novetat se celebrarà conjuntament amb Hostelco, convertint-se en una de les plataformes més grans de la indústria alimentària, l'hostaleria i la gastronomia.

Més informació
La marca Barcelona, en procés
Serrallonga: "A mesura que l'economia millora, la Fira també creix molt"
El ple per escollir la nova presidència de Fira serà després del 21D
Avui et destaquem
El més llegit