
29
d'Octubre
de
2015 - 09:55
La multinacional catalana de piscines i ús sostenible de l'aigua Fluidra va guanyar 16,2 milions d'euros entre gener i setembre, un 13% més que en el mateix període de 2014, amb unes vendes de 509 milions ( 6,5%) i un Ebitda de 65,8 ( 3,9%), ha informat aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
A perímetre constant i sense atípics, el creixement de les vendes va ser del 8,7%, el de l'Ebitda del 13,5% i el benefici net puja un 77,3% fins a assolir els 19,5 milions d'euros, ha explicat el director general corporatiu de Fluidra, Xavier Tintoré, que ha destacat el creixement del 12,6% del mercat espanyol.
La resta de països del sud d'Europa també van tenir "comportaments favorables" amb un avanç proper al 10%, alhora que Austràlia creix a doble dígit.
Així mateix, l'adquisició del capdavanter sud-africà de piscines WaterLink amb efecte comptable des de l'1 d'agost -ha aportat cinc milions en vendes fins a setembre- fa preveure un bon desenvolupament del negoci de Fluidra el quart trimestre, quan se sol ressentir perquè és hivern a l'hemisferi nord.
D'aquesta manera, Tintoré ha ratificat les previsions realitzades per la companyia a l'inici de l'any d'acabar 2015 amb una facturació d'entre 625 i 645 milions d'euros i un Ebitda d'entre 72 i 76. El conseller delegat de Fluidra, Eloi Planes, ha afirmat en un comunicat: "En línia amb el previst, registrem creixements en pràcticament tots els mercats i esperem una tònica similar per a l'últim trimestre de l'any".
Unitats de negoci
En els primers nou mesos de l'any, la unitat de Piscina va créixer un 6,3% fins a 346,3 milions d'euros, i Tractament d'Aigua va pujar un 24,5% gràcies a l'activitat residencial, sobretot a Europa i Austràlia.
En Reg la facturació va baixar de 24,3 a 16,6 milions a causa d'una desinversió a França l'any passat -descomptat aquest efecte, l'activitat evoluciona favorablement-, i Conducció de Fluids va decréixer de 48,3 a 45,2 milions d'euros, associat a l'entorn macroeconòmic de "desacceleració" a la Xina, ha indicat el directiu.
El 17 de novembre, la companyia presentarà a la Borsa de Barcelona el Pla Estratègic 2016-2018, enfocat al creixement de les vendes i la rendibilitat en els propers anys.
A perímetre constant i sense atípics, el creixement de les vendes va ser del 8,7%, el de l'Ebitda del 13,5% i el benefici net puja un 77,3% fins a assolir els 19,5 milions d'euros, ha explicat el director general corporatiu de Fluidra, Xavier Tintoré, que ha destacat el creixement del 12,6% del mercat espanyol.
La resta de països del sud d'Europa també van tenir "comportaments favorables" amb un avanç proper al 10%, alhora que Austràlia creix a doble dígit.
Així mateix, l'adquisició del capdavanter sud-africà de piscines WaterLink amb efecte comptable des de l'1 d'agost -ha aportat cinc milions en vendes fins a setembre- fa preveure un bon desenvolupament del negoci de Fluidra el quart trimestre, quan se sol ressentir perquè és hivern a l'hemisferi nord.
D'aquesta manera, Tintoré ha ratificat les previsions realitzades per la companyia a l'inici de l'any d'acabar 2015 amb una facturació d'entre 625 i 645 milions d'euros i un Ebitda d'entre 72 i 76. El conseller delegat de Fluidra, Eloi Planes, ha afirmat en un comunicat: "En línia amb el previst, registrem creixements en pràcticament tots els mercats i esperem una tònica similar per a l'últim trimestre de l'any".
Unitats de negoci
En els primers nou mesos de l'any, la unitat de Piscina va créixer un 6,3% fins a 346,3 milions d'euros, i Tractament d'Aigua va pujar un 24,5% gràcies a l'activitat residencial, sobretot a Europa i Austràlia.
En Reg la facturació va baixar de 24,3 a 16,6 milions a causa d'una desinversió a França l'any passat -descomptat aquest efecte, l'activitat evoluciona favorablement-, i Conducció de Fluids va decréixer de 48,3 a 45,2 milions d'euros, associat a l'entorn macroeconòmic de "desacceleració" a la Xina, ha indicat el directiu.
El 17 de novembre, la companyia presentarà a la Borsa de Barcelona el Pla Estratègic 2016-2018, enfocat al creixement de les vendes i la rendibilitat en els propers anys.