• Empresa
  • L'antic Grup Miquel inaugura plataforma logística a Madrid

L'antic Grup Miquel inaugura plataforma logística a Madrid

La nova GM Food Iberica, ara de propietat xinesa, obre una seu de 21.000 metres quadrats a Torrejón de Ardoz

La façana de la nova plataforma logística de GM Food Iberica a Torrejón de Ardoz | Cedida ACN
La façana de la nova plataforma logística de GM Food Iberica a Torrejón de Ardoz | Cedida ACN
ACN
Figueres
21 de Març de 2018

General Markets Food Iberica ha inaugurat aquest dimarts una plataforma logística de 21.000 metres quadrats a Torrejón de Ardoz. Es tracta de la sisena que obre el grup i que s'afegeix a les que ja té a Vilamalla (Alt Empordà), Fuente de Piedra (Màlaga), Tortosa (Tarragona), Burgos i Ingenio (Gran Canària). La plataforma tindrà capacitat per a 20.000 palets i més de 8.000 referències de congelats, fruites, verdures, carn, peix, refrigerats i sec.  La companyia, que fa poques setmanes va canviar el nom de Grup Miquel per GM Food Iberica, vol reafirmar amb el nou projecte la seva vocació de creixement i l'aposta per ser "líder" en el sector HORECA l'any 2020. 

 

A més, compta amb una innovadora àrea multitemperatura, que inclou zones de fred per a productes frescos i congelats. La infraestructura dóna feina a 100 treballadors i la previsió és que generi un moviment de 25 milions de quilos anuals, servint a més de 1.700 punts de la península.

El Consell d'Administració de Bright Food Group Spain va aprovar la setmana passada canviar la denominació social del Grup Miquel per GM Food Iberica. La companyia continua ara la seva expansió amb l'obertura d'una plataforma logística a Torrejón de Ardoz.

 

Aposta per créixer a la península

La plataforma de Torrejón, que dóna feina a 100 treballadors, reafirma "l'aposta" d'expansió i "consolidació" de la companyia en la seva àrea de negoci de Foodservice i a la zona centre i nord. Amb el nou espai, el grup preveu generar un moviment de 25 milions de kg. Anuals i distribuir a més de 1.700 punts de tota la península.

L'obertura forma part del pla estratègic nacional de la companyia, que preveu cobrir tot el territori espanyol el 2025, quan celebri els 100 anys d'història. En els pròxims anys, preveuen estendre's al nord d'Espanya i reforçar la presència a les comunitats de Castella la Manxa, Castella i Lleó, Madrid i Andalusia.

L'acte d'inauguració ha comptat amb la presència de l'ambaixador de la Xina a Espanya, Lyy Fan; el conseller econòmic i comercial de l'Ambaixada, Yingqi Wang; la presidenta de Bright Food, Gong Yi; el conseller delegat de GM Food Iberica, Pere Laymon i representants municipals.

1.100 milions d'euros a l'any

El grup té una facturació anual de més de 1.100 milions d'euros i un equip de més de 2.400 treballadors. Fundada l'any 1925, s'ha convertit en una empresa internacional propietat del conglomerat xinès Bright Food amb capital 100% xinès. Té sis seus repartides per la geografia espanyola i és líder en el mercat HORECA espanyol amb una facturació al sector de 673,5 milions d'euros amb les seves ensenyes de Gros Mercat (que compta amb 67 centres) i la divisió Foodservice. També disposa de més de 600 establiments de proximitat sota els paraigües de SUMA, Proxim i SPAR.