Gaes bat rècord de facturació i supera els 200 milions d'euros

L'empresa de correcció auditiva desembarca a Mèxic i Colòmbia i es consolida com a líder al sector al món

L'empresa de correcció auditiva Gaes ha facturat 201,9 milions d'euros el 2016, un 5,8% més que el 2015 i la xifra més elevada des de la seva fundació el 1949, ha anunciat aquest dilluns el director general i conseller delegat de la companyia, Antonio Gassó, que ha destacat l'entrada a Colòmbia el 2016 i a Mèxic aquest 2017.

Gassó ha qualificat el 2016 d'any històric i ha afirmat que aquestes xifres situen Gaes com a "líder en el sector auditiu a Espanya i una de les primeres cadenes mundials en distribució d'audiòfons".

La firma està actualment present en nou països -Espanya, Andorra, Portugal, Argentina, Xile, Panamà, Equador, Colòmbia i Mèxic- i té uns 600 centres auditius, 1.782 treballadors (el 90% amb contracte indefinit i el 70% dones) i més de 736.500 clients; el mercat internacional té un pes del 13% en la facturació.

Colòmbia ha començat amb tres botigues i la previsió és arribar a les 10 en tres anys amb una inversió de dos milions d'euros, mentre que a Mèxic s'està muntant l'estructura i també hi ha un objectiu de 10 botigues.

En canvi, Gaes va sortir de Turquia el 2016 per la seva situació social i de seguretat complexa, segons Gassó: "No era un país estratègic. Hem tingut l'oportunitat de desinvertir i focalitzar-nos en altres mercats més interessants" amb el focus posat a Llatinoamèrica; eren unes 10 botigues que ha comprat una empresa local del sector, mantenint la feina.

El 95% de les botigues de Gaes són pròpies i un 5% franquícies, i la companyia té un pressupost de més de 15 milions d'euros entre 2015 i 2018 per actualitzar els seus centres, i inverteix més d'un milió d'euros anuals en R D, ja que fabrica els seus propis audiòfons amb la marca Microson, dels quals exporta el 30%.

Pla 2020 i soci minoritari
Gaes està impulsant un pla estratègic fins al 2020 amb el qual preveu arribar a 12 països, arribar a una facturació d'entre 230 i 250 milions d'euros i tenir unes 720 o 750 botigues a tot el món -entre 220 i 250 a l'estranger, enfront de les 80 actuals-.

També està buscant un soci minoritari "que s'ajusti als valors i cultura de la companyia per accelerar el creixement", i mantingui el control per part dels actuals accionistes de la companyia familiar creada per Juan Gassó i José María Espoy.

"És un procés lent que requerirà temps; està en fase embrionària i no hi ha data", ha apuntat, i ha indicat que no cal aconseguir el soci minoritari per tirar endavant el pla estratègic 2020.
Avui et destaquem
El més llegit