• Empresa
  • Germanwings, una 'low cost' amb un gran creixement

Germanwings, una 'low cost' amb un gran creixement

La filial de Lufthansa va augmentar gairebé un 70% el nombre de passatgers transportats a l'Estat l'any passat

La publicitat de Germanwings alega a la bandera Alemanya amb una hostessa rossa, una morena i una pel-roja
La publicitat de Germanwings alega a la bandera Alemanya amb una hostessa rossa, una morena i una pel-roja
Aiats Agustí i Europa Press
25 de Març de 2015 - 08:00
Germanwings és una de les aerolínies de major creixement a Espanya. El tràgic accident d'un Airbus que volava de Barcelona a Düsseldorf ocorregut als Alps francesos aquest dimarts ha posat al punt de mira la companyia filial de baix cost del grup alemany Lufthansa.

Germanwings va ser creada l'any 1997 i opera vols regulars des de 2002. Com la resta de les antigues aerolínies, Lufthansa treballa des de fa anys en la seva reestructuració creant filials de baix cost que operin al marge de la matriu – Germanwings i Eurowings en aquest cas-.

Lufthansa va transferir oficialment a la filial l'any 2012 totes les seves rutes europees menys les que opera des de Frankfurt i Munich. El 2014, Germanwings va transportar 1,9 milions de passatgers a Espanya, cosa que va suposar un creixement del 67,9% respecte l'any anterior. Aquesta xifra va situar Germanwings entre les 20 primeres companyies per nombre de passatgers transportats a Espanya.

Tot i les bones xifres de creixement de la seva low cost, els beneficis de la companyia mare van caure el 2014 un 11%, fins als 252 milions de euros. Lufthansa ha afrontat severes jornades de vaga per part dels seus pilots que es manifestaven per expressar el seu malestar pels sistemes de jubilacions de la companyia i per mostrar la resistència de la plantilla contra els plans de la seva empresa, determinada a reforçar les seves filials de baix cost.

Les conseqüències a la borsa
L'aerolínia alemanya Lufthansa va aconseguir frenar les fortes caigudes de les seves accions registrades després de l'accident aeri i va tancar la sessió amb un descens de l'1,56%. En concret, les accions de Lufthansa se situaven al tancament dels mercats europeus en els 13,565 euros, fet que suposa un 1,56% menys en comparació dels 13,780 euros en què va concloure dilluns.

Tot i això, durant la jornada els títols de l'aerolínia alemanya van registrar fortes caigudes, i s'han arribat a situar en els 12.960, fet que suposa una caiguda màxima del 5,95%.

Per la seva banda, les accions d'Airbus s'han recuperat dels descensos de fins al 3% registrats al llarg del dimarts i han tancat amb lleugeres pujades a les Borses de Frankfurt i de París. Els títols d'Airbus van tancar en el parquet alemany als 60,26 euros, fet que suposa un 0,35% més que el tancament de dilluns. Tot i això, durant la sessió han arribat a caure fins als 58,12, un 3,2%.

La vintena companyia en transport de passatgers a l'Estat
La filial low cost de Lufthansa ofereix actualment vols a vuit ciutats d'Espanya —Barcelona, Madrid, València, Eivissa, Bilbao, Màlaga, Jerez de la Frontera i Palma de Mallorca—. Espanya és el tercer país amb més freqüències de Germanwings, solament superat per Alemanya i Itàlia. Germanwings opera més d'un centenar de vols d'Europa, nord d'Àfrica i Orient Pròxim. Recentment havia estat nominada als premis de millor companyia low cost per part de la publicació internacional Air Transport News.

La flota de l'aerolinia està composta per 58 aeronaus en actiu, de les quals 43 són Airbus 319 i 15 Airbus A320, com el que ha patit l'accident. L'edat de la flota oscil·la entre els dos i els 24 anys.