Reduir el temps del 'delivery' amb intel·ligència artificial

L'empresa catalana Hedyla crea una plataforma que permet disminuir un 30% la durada de les rutes logístiques

Un treballador del sector 'delivery', en una imatge d'arxiu | iStock Un treballador del sector 'delivery', en una imatge d'arxiu | iStock

Fer el delivery més eficient és l'objectiu d'un software creat per la startup catalana Hedyla. És una plataforma basada en el núvol, que aplica intel·ligència artificial i que redueix fins a un 30% el temps de repartiment en les rutes logístiques. La solució està disponible tant a la web com a través d'una aplicació i es pot integrar en els sistemes d'organització de les empreses de distribució. 

El software processa la informació digitalitzada de què ja disposa cada empresa, com les rutes, el temps d'operació habitual i el funcionament del magatzem. A través de machine learning, el sistema planifica les noves rutes i hi aplica informació a temps real del trànsit, la capacitat dels vehicles o els horaris dels clients. 

La startup ha comptat amb l'ajuda Startup Capital d'Acció, l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Generalitat. N'ha rebut 75.000 euros, que destinarà a finançar despeses de personal, el contracte de serveis a tercers, material, el lloguer d'espais i estratègies de comercialització i comunicació. 

A més del temps que s'estalvia en el mateix repartiment, un dels fundadors de la companyia, Andreu Araque, indica que el software també disminueix "fins a un 90% la dedicació a la planificació, perquè no cal que una persona hagi de dissenyar les rutes des de zero, sinó que el sistema fa una proposta automàtica i els treballadors poden realitzar-hi modificacions puntuals manualment". 

Més informació
Al ‘food delivery’ no tot és demanar una pizza
El 'delivery' de cistelles de fruita ecològica, saturat de feina
'Delivery' gratuït i premiar el client físic, l'última milla del consum
Avui et destaquem
El més llegit