La barcelonina Homuork s’integra a LCI Education

La companyia ven el 100% de les seves accions al grup canadenc per liderar la seva expansió al mercat B2B europeu

Els cofundadors d'Homuork, Xavier Orris i Alexandra Maratchi | Cedida Els cofundadors d'Homuork, Xavier Orris i Alexandra Maratchi | Cedida

La companyia barcelonina Homuork, líder al mercat espanyol de l'e-learning corporatiu, ha venut el 100% de les seves accions al grup canadenc LCI Education. La companyia catalana serà l'encarregada de liderar l'expansió del grup cap al mercat B2B europeu. Homuork, fundada l'any 2013 amb l'objectiu de desenvolupar nous models d'aprenentatge digital tan aplicats a l'empresa com al món universitari, ha registrat un creixement orgànic significatiu durant els darrers anys.

Segons ha informat la companyia, tant la CEO Alexandra Maratchi com el cofundador de l'empresa, Xavier Orri, romandran al capdavant d'Homuork en la nova etapa, com ho han fet des de la seva fundació de la mà també del llavors CTO d’Homuork i actual CEO de Bab Software, Gerard Artés. L'empresa conservarà també l'equip al complet, format per 20 professionals distribuïts entre Barcelona i Madrid, amb una progressió de creixement en els anys vinents. "El projecte que ens va proposar LCI va encaixar des de l'inici", apunta Orri, que reconeix que aquesta operació els permet "fer un salt endavant, desenvolupar l'equip a escala global i donar un millor servei als clients existents i que vindran".

Homuork s'ha dedicat, des de la seva formació, a crear cursos audiovisuals en línia per a diversos sectors, amb una gran prioritat sobre l'experiència d'usuari i les dinàmiques d'aprenentatge massiu. La barcelonina s'ha encarregat de projectes formatius per acadèmies digitals de llocs com LinkedIn i empreses com BBVA o Danone. També ha entrat al món purament acadèmic, amb el desenvolupament de cursos MOOC per escoles de prestigi com ESADE o HEC París; a més de realitzar l'acompanyament de la transició digital de la UPF Barcelona School of Management o l'Institut d'Empresa, entre altres institucions.

LCI Education, per la seva banda , és un dels líders globals en el sector e-learning, amb presència a a tot el món amb 23 escoles de primer nivell. La canadenca és també un dels actors més rellevants en el sector de la formació corporativa, i orienta les seves propostes cap al desenvolupament d'experiències immersives. Ha desenvolupat projectes educatius per companyies, organismes i institucions com l'Organització Mundial de la Salut, les Nacions Unides, PfizerMaroc Telecom.

Segons el CEO de LCI Education, Claude Marchand, l'adquisició d'Homuork "permet oferir a l'alumnat una proposta singular i única de programes en línia". La barcelonina serà, segons el directiu, la "punta de llança per al desenvolupament de contingut educatiu digital". Per la seva banda, Alexandra Maratchi preveu, amb aquesta itnegració, "accelerar el creixement d'Homuork en el proper trienni". "L'aval i el suport d'un grup com LCI – celebra la CEO – ens ajudarà a continuar creixent en l'àmbit internacional, amb especial focus a Europa i els Estats Units".

La barcelonina preveu incloure innovacions com la tecnologia immersiva a la seva cartera d'experiències formatives. També contempla créixer més enllà dels projectes sota demanda i ampliar el seu catàleg, que ja compta amb més de 100 cursos propis orientats al lifelong learning, estructurats especialment al voltant de tres verticals "crítiques per al sector corporatiu": la transformació digital de les organitzacions; el foment de les polítiques de diversitat, inclusió i sostenibilitat; i el desenvolupament del benestar laboral de la força de treball.

Més informació
El Pla d'Educació Digital de Sòcrates
Avui et destaquem
El més llegit