La impressora de les emocions viatjarà a l'espai

El president de Printing and Solutions Business d'HP, Enrique Lores, assegura que si s'imprimeix més hi haurà més arbres

Enrique Lores és president d'Imaging, Printing and Solutions Bussiness de HP | Cedida
Enrique Lores és president d'Imaging, Printing and Solutions Bussiness de HP | Cedida

Les impressores ja no serveixen només per imprimir. Qui li hauria dit a Johannes Gutenberg ara fa més de 550 anys que el seu revolucionari invent s'acabaria convertint en ple segle XXI en una impressora d'emocions? O encara més: en una impressora ecològica o espacial? Des de La Pedrera de Barcelona, el president d'Imaging, Printing and Solutions Bussiness de HP, Enrique Lores, trenca tòpics: "Imprimir no és dolent, és un acte emocional" i "Si volem que hi hagi més arbres al món, hem d'imprimir més".

Davant aquesta revolució, els enginyers d'HP han resolt en col·laboració amb la NASA un repte estratosfèric: aconseguir que les impressores funcionin sense gravetat. Ja està tot preparat perquè aquests astronautes de tinta i paper s'enlairin a partir del pròxim mes de març per resoldre els problemes d'impressió de l'espai.

Més impressió, més arbres

En temps digitals, la impressió sembla obsoleta i s'associa a un gran impacte ecològic. Lluny d'això, Lores ha defensat en una trobada amb EAE Bussiness School i APD que la seva companyia pensa en verd: el 85% del material és reciclable i el 90% del paper prové d'arbres que s'han plantat amb aquesta finalitat. Fins i tot, consumeix menys energia tenir una fotografia impresa que visualitzar-la en un dispositiu digital. Com més impressió, més arbres.

Lores: "Si volem que hi hagi més arbres al món, hem d'imprimir més"

No només de l'espai o el medi ambient viu HP sinó també d'emocions fortes: "Les impressores són importants per les experiències que generen". Tant és així que la multinacional nord-americana s'atreveix fins i tot a fer espots que posen en valor el Carpe Diem (Aprofita el moment) o el Tempus Fugit (El temps passa) i emocionen a empresaris de la talla de Chip Bergh, CEO de Leviss-Strauss i membre de la junta d'HP. I de retruc, a mig auditori de La Pedrera.

Dividir per guanyar

Quin és el secret de l'èxit actual d'HP? La firma nord-americana va aprofitar el Halloween de 2015 per fer un canvi estructural i dividir-se en dos: Hewlett Packward Enterprise i HP Inc. De l'expansió a l'especialització en una de les separacions corporatives més grans i complexes de la història. "Va ser un procés complicat. El problema que teníem era de creixement i pràcticament tocàvem totes les àrees del sector. El temps que podia dedicar el consell d'administració a cada una de les àrees era d'un dia per any i les decisions que es prenien posaven en risc cadascun dels 12 negocis", recorda Lores.

Enrique Lores explica les seves experiències a Silicon Valley | Cedida

Enrique Lores explica les seves experiències a Silicon Valley en la conferència organitzada per EAE I APD | Cedida

Des de llavors, Hewlett es dedica a productes i serveis empresarials mentre que HP se centra en els ordinadors, les impressores i qualsevol altre dispositiu pel client final. Facturen 50 bilions d'euros i el balanç no pot ser més positiu: "L'àrea d'impressores, per exemple, rebia poca atenció i diners, però ara amb més inversió i temps hi ha una gran capacitat de créixer".

Segons l'alt càrrec de la companyia, l'esperit (múscul, talent i capacitat) és el dels petits mentre que la força (logística i escala) és la dels grans. "Aquest nou model ha permès reflectir en una empresa els grans valors de Silicon Valley", afegeix. I, tant Barcelona com Sant Cugat que acull el centre mundial d'impressores 3D d'HP se'n beneficien tant com poden amb "un gran pla de futur".

Una vida lligada a HP

Si la fórmula de la impressora emocional, ecològica i espacial funciona és també perquè un gran directiu s'hi ha deixat la pell. A cavall entre Barcelona i els Estats Units, la vida de Lores ha estat sempre lligada a HP. Concretament, durant 26 anys des que va començar com a becari. Fins i tot, va haver-hi una època que es creuava l'Atlàntic els dilluns i tornava a la capital catalana els dijous. Però quan una hostessa de Califòrnia el va saludar amb un "Bon Dia, senyor Lores", va replantajar-s'ho i va decidir marxar cap a Alemanya.

Lores: "La meva feina no és portar un negoci sinó convèncer a la gent per fer coses que creuen impossibles"

De fet, el directiu recomana als seus treballar "marxar fora com més aviat millor" per tal d'obrir-se a noves perspectives i aprendre una manera diferent de treballar i viure. HP ho posa fàcil tant al treballador com a la seva família pel que fa a salari, casa, escola o impostos. Ara, Lores és un executiu de reconegut prestigi internacional i confessa que el millor truc és "ser un mateix".

"La meva feina no és portar un negoci sinó convèncer a la gent per fer coses que creuen impossibles. Els executius som professionals però també persones i la relació de confiança depèn de si et veuen com a tal", assegura.

El somni nord-americà

Del somni nord-americà, elogia les virtuts d'un ecosistema centrat en la tecnologia, la cultura empresarial, la capacitat per atraure talent o la facilitat per accedir al capital. A tall d'exemple, hi ha més de 30.000 sol·licituds de visat i només se'n concedeixen mil.

"La creença que qualsevol cosa és possible, la capacitat de reinventar-se. Aconseguir que facin el projecte i que el percentatge d'èxit sigui molt alt", ha reivindicat. Tot i que segons Lores és "complicat per economia, escala i cultura" que es repliqui un Silicon Valley a Europa, Israel està molt ben posicionada per talent, cultura i situació geopolítica mentre que Barcelona "atrau la gent, té esperit empresarial i capacitat de diners".

Més Informació
"El talent de les persones fa gran un producte"
"Les butxaques dels inversors estan plenes"
HP compra el negoci d'impressió de Samsung
Avui et destaquem
Comentaris