• Empresa
  • IAG multiplica per nou els seus guanys fins a setembre

IAG multiplica per nou els seus guanys fins a setembre

El grup empresarial integrat per Iberia, British Airways i Vueling obté un benefici de 694 milions d'euros

Nova imatge d'Iberia
Nova imatge d'Iberia
EFE
31 d'Octubre de 2014 - 09:41
Act. 31 d'Octubre de 2014 - 9:49
International Consolidated Airlines Group (IAG) ha registrat un benefici després d'impostos de 694 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any. La xifra suposa que ha multiplicat per nou els guanys de 77 milions d'euros del mateix període de 2013.

Segons ha comunicat aquest divendres el grup integrat per Iberia, British Airways (BA) i Vueling a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), els ingressos han augmentat un 7,4%, fins als 15.155 milions d'euros.

El benefici de les operacions s'ha multiplicat per tres, en passar dels 348 milions d'euros de fa un any als 1.048 milions entre gener i setembre de 2014.

Augment de les despeses comercials pel cas Iberia
Per a l'exercici 2014, el conseller delegat de IAG, Willie Walsh, espera aconseguir una millora en el benefici operatiu abans de partides excepcionals d'entre 550 i 600 milions d'euros, partint d'una base de 770 milions durant l'any passat.

Les despeses totals de les operacions han augmentat un 4,2% fins a setembre, situant-se en els 14.107 milions d'euros enfront dels 13.765 milions del mateix període de 2013.

Les despeses comercials han augmentat un 10% pel creixement dels passatgers transportats, la inversió en màrqueting en Iberia, inclosa la nova marca, i els costos associats amb el llançament de noves rutes. En el tercer trimestre, el benefici de les operacions va ser de 818 milions, un 18% més, ha destacat Walsh.

Iberia ha aconseguit un benefici de les operacions de 162 milions d'euros comparat amb els 74 milions de l'any anterior, destacant la seva rigorosa disciplina en el control de costos, juntament amb els beneficis que segueixen derivant-se de la seva reestructuració; BA, de 607 milions d'euros enfront dels 477 milions de l'any anterior, i Vueling de 140 milions enfront dels 139 milions de 2013.