• Empresa
  • Ikea inaugurarà la botiga online a Espanya en dos anys

Ikea inaugurarà la botiga online a Espanya en dos anys

La firma de mobles 'low cost' només comercialitza el 100% dels seus productes a l'e-commerce del Regne Unit

Ikea està esquitxada en un nou cas d'evasió fiscal
Ikea està esquitxada en un nou cas d'evasió fiscal
Europa Press
18 de Desembre de 2014 - 01:31
Ikea es troba immersa en el desenvolupament de la seva estratègia multicanal per adaptar-se a les necessitats dels consumidors, que en el termini màxim de dos anys podran comprar els seus mobles a través d'Internet a Espanya, segons han informat fonts de la companyia, que planeja a més l'obertura de botigues als centres urbans de les ciutats.

Fins al moment, Ikea ha fet el salt online en mercats com els Estats Units, Holanda i Regne Unit, sent aquest últim mercat en el qual la signatura comercialitza el 100% dels seus productes a través de la xarxa.

La companyia aposta per la seva estratègia multicanal amb l'objectiu de facilitar la compra als clients i apropar més l'assortiment tant en les tendes físiques com a través d'altres canals, entre ells Internet, sense descartar tampoc solucions per a mòbils.

Botigues als centres online 
Dins d'aquest nou model de negoci, Ikea també planeja l'obertura d'altres formats de tenda, entre ells un nou concepte de tenda de proximitat als centres urbans per frenar l'avanç d'altres marques de la competència i estar més prop dels consumidors. Seran superfícies més petites a les habituals que oferiran als clients una nova possibilitat de compra sense haver de desplaçar-se a una tenda dels afores de la ciutat.

La multinacional ha inaugurat aquest estiu a Hamburg (Alemanya) la seva primera tenda de proximitat al centre d'aquesta ciutat alemanya, amb una superfície de 18.000 metres quadrats, a la qual se sumarà previsiblement el pròxim any una altra d'aquestes característiques en l'Algarve portuguès.

Des de la companyia han subratllat que la seva estratègia multicanal se centra en l'entrada en nous formats comercials i de tenda, així com en el desenvolupament de l'e-commerce, sense oblidar l'expansió i obertura de noves tendes físiques, amb l'objectiu d'adaptar-se a una nova era en la qual mantindrà la seva intenció que almenys el 75% de la població pugui acudir a una tenda Ikea que estigui a menys d'una hora de distància amb cotxe del seu domicili.

Més de 1.000 milions d'euros facturats 
Ikea Ibèrica va facturar un total de 1.165 milions d'euros en el seu exercici 2013, un 6,4% menys que els 1.245 milions d'euros que va ingressar en 2012. Segons recull l'informe anual 2013, el nombre de visitants en les tendes Ikea va descendir un 2%, des dels 39 milions de 2012 fins als 38,2 milions en 2013, mentre que els visitants del seu web van augmentar un 5,8%, des dels 55 milions fins als 58,2 milions.

A Espanya, té actualment 16 tendes, situades en Alcorcón, Sant Sebastià dels Reis, Eixample de Vallecas (Madrid), Badalona, L'Hospitalet de Llobregat i Sabadell (Barcelona), Castilleja de la Costa (Sevilla), Màlaga, Jerez (Cadis), Barakaldo (Biscaia), Pola de Siero (Astúries), Murcia, Zaragoza, la Corunya i Rierol de l'Encomana (Valladolid) i Alfafar (València). A més, compta amb dos centres de distribució a Valls (Tarragona) que subministren productes a les tendes de la companyia en el Sud-oest d'Europa i que constitueixen la base logística per a l'expansió de Ikea en la Península.