• Empresa
  • Inditex segueix creixent i guanya 2.377 milions

Inditex segueix creixent i guanya 2.377 milions

El gegant gallec manté el liderat en distribució tèxtil mundial tot i limitar l'augment anual a l'1%

EFE
19 de Març de 2014 - 11:28
El grup Inditex, propietari de Zara, va aconseguir un benefici net de 2.377 milions d'euros en el seu últim exercici fiscal –de l'1 de febrer de 2013 al 31 de gener de 2014– el que suposa un 1% més que el curs anterior. Les vendes del grup van créixer el 5% i van enfilar-se fins els 16.724 milions, segons ha informat aquest dimecres la companyia gallega en un comunicat.

Aquestes xifres són inferiors a les registrades el 2012, any rècord en el qual companyia va elevar el seu resultat net un 22% i les seves vendes un 16%. No obstant això, l'imperi conduit per Amancio Ortega manté el liderat de la distribució tèxtil mundial, per davant de grups com el suec H&M.

Un futur sense fre
De cara a 2014, la companyia preveu que el seu espai comercial i les taxes de conversió creixeran "en línia" amb els seus objectius a llarg termini –10% anual de creixement de superfície de venda–, i avança que entre l'1 de febrer i el 15 de març, les vendes a tipus de canvi constant ja han repuntat un 12%.

Tornant a l'any passat i a tipus de canvi constant, l'increment de les vendes seria del 8%, segons Inditex, que explica que en superfície comparable –tendes que porten obertes més d'un any–, la facturació va créixer el 3%, tres punts menys que el 2012 (6 %).

El resultat brut d'explotació –Ebitda– es va situar en 3.926 milions, xifra pràcticament similar a la de 2012 (3.913). El marge brut va ser de 9.923 milions ( 4), i va representar el 59,3 % de les vendes.

El mercat al món
Per regions, l'Estat espanyol va aportar el 19,7% del negoci, en comparació al 20,7% d'un any abans; mentre que Àsia va elevar el seu pes del 19,7% al 20,4% i la resta d'Europa del 45,4% al 45,9%. Amèrica va baixar del 14,2 al 14%.

Les marques Inditex
Per marques, Zara va augmentar les seves vendes el 2% (10.804 milions), Pull&Bear el 10% (1.191 milions), Massimo Dutti el 14% (1.293 milions), Bershka el 5% (1.556 milions), Stradivarius el 5% (1.006 milions), Oysho el 12% (353 milions) i Zara Home el 24% (451 milions). Uterqüe va reduir el seu negoci un 4% (71 milions).

Al tancament de l'exercici, Inditex tenia presència a 87 països amb 6.340 tendes, després de comptabilitzar 331 obertures netes, segons la mateixa font, que destaca que el grup, immers en un procés de modernització i millora dels seus establiments, va elevar la seva superfície de venda un 9% (3,4 milions de metres quadrats).

Els pilars de l'imperi
"Inditex continua el seu creixement global multicadena i multicanal. Durant el 2013 ha obtingut unes fortes vendes en superfície comparable i creixement d'espai comercial", afirma el grup fundat per Amancio Ortega en el comunicat, en el qual destaca que, actualment, la seva plataforma de venda "en línia" ja cobreix la major part de l'hemisferi nord.

L'any passat, el grup va invertir 1.240 milions d'euros i va generar 8.000 llocs de treball per finalitzar l'exercici amb 128.313 empleats, 40.000 d'ells a l'Estat espanyol.