La dieta alimentària i els productes nacionals gurmet tindran el seu propi esdeveniment a Sevilla aquest setembre. Els propers 25 i 26 de setembre, Andalusia acollirà la primera edició d'Auténtica Premium Food Fest, que neix amb l'objectiu de convertir-se en la cita anual per als responsables de compres del sector del comerç al detall i gran distribució, i productors, amb l'objectiu de recuperar la consciència per la qualitat dels productes i promoure una alimentació de proximitat, més sostenible i respectuosa amb el medi ambient.
En paraules de la consellera d'Agricultura, Pesca, Aigua i Desenvolupament Rural, Carmen Crespo, “Andalusia i els productes agroalimentaris andalusos són el màxim exponent de la dieta mediterrània”. La celebració d'Auténtica “obre una nova dimensió al sector agroalimentari, on els denominadors són la salut i el plaer, terrenys on Andalusia i les produccions andaluses ocupen un lloc de primer nivell reconegut a tot el món. Aquest congrés posicionarà la nostra terra com a centre neuràlgic de la dieta mediterrània”.
Els propers 25 i 26 de setembre, Andalusia acollirà la primera edició d'Auténtica Premium Food Fest
“És un encert l'enfocament que Auténtica dona a la dieta mediterrània, vinculant la indústria alimentària amb el turisme i la gastronomia amb altres elements transcendentals avui dia com són la sostenibilitat o la salut", ha afegit per part seva Álvaro Guillén, president de Landaluz, qui ha afegit que "celebrar un esdeveniment com aquest a Andalusia ens posiciona al mapa internacional d'esdeveniments enfocats a la indústria alimentària”.
Així mateix, la delegada de Turisme de l'Ajuntament de Sevilla, Ángela Moreno, ha destacat que “a les grans cuines de xefs de renom és comú trobar productes andalusos. Auténtica és una oportunitat per mostrar el potencial de la gastronomia i els productes locals. La nostra comesa des de Sevilla és fomentar que els agents gastronòmics participin a Auténtica per donar suport a projectes que milloren la competitivitat i el desenvolupament de la destinació que som a escala cultural, turística, industrial i gastronòmica”.
L'esdeveniment ha superat totes les seves previsions i espera reunir més de 5.000 decisors de compra i directius de grans superfícies, distribuïdors, comerç al detall, botigues gurmet, i xefs d'alta gastronomia que aniran a buscar els últims productes prèmium gurmet que presentaran les tanca de 200 signatures expositores que participaran en aquesta primera edició d'Auténtica. "Amb Auténtica volem afavorir un nou diàleg entre la indústria alimentària i la de la distribució, amb l'objectiu d'ajudar a canviar la percepció de la nostra indústria a la societat", ha apuntat Sergio Fabregat, director de la fira.