• Empresa
  • Kave Home, els mobles catalans que triomfen de Mèxic a Corea del Sud

Kave Home, els mobles catalans que triomfen de Mèxic a Corea del Sud

Kave Home ven els seus mobles a més de 80 països i vol ser una de les cinc marques líder del sector al món

Francesc Julià Gelabert, fundador de l'empresa, i el seu fill, Francesc Julià Ametller |Cedida
Francesc Julià Gelabert, fundador de l'empresa, i el seu fill, Francesc Julià Ametller |Cedida
Bernat Bella
Periodista
Sant Cugat del Vallès
13 de Setembre de 2021
Act. 13 de Setembre de 2021

Francesc Julià Gelabert treballava en el sector de la metal·lúrgia i la torneria quan va decidir emprendre nous camins. Aquest gir en la seva vida el va acabar portant a fundar una empresa de mobles el 1984. 37 anys després, Kave Home preveu facturar més de 100 milions d'euros i els seus productes es venen des de Mèxic fins a Corea del Sud.

 

"Tenim el repte de ser una de les cinc marques més rellevants al món del nostre sector", ambiciona el fill del fundador, Francesc Julià Ametller, actual Managing Director de la companyia.

Un repte de vida

"Tenia la inquietud de sortir del taller i veure què passava fora i de menjar-me el món", explica Francesc Julià Gelabert, que és el CEO de Kave Home. El seu tiet tenia una fàbrica de mobles i el va introduir en aquest sector. Les seves primeres passes van ser com a representant d'una marca i, en dos anys, va fundar Julià Grup, amb seu a Sils.

 

Primer es dedicaven a la distribució de mobles d'altres empreses. Però a poc a poc va anar evolucionant, tal com explica Francesc Julià Ametller: "Vam passar de ser un distribuïdor de marques nacionals i europees a importar productes de qualitat. Després, vam incorporar el disseny propi i la fabricació".

Francesc Julià Ametller: "Érem un actor transparent pel client final"

Va ser el 2004 quan van crear el seu propi equip de disseny i ja fabricaven els seus productes. I un any després ja van començar la internacionalització, però encara sense ser reconeguts com a marca pròpia. "Érem un actor transparent pel client final, estàvem rere les botigues tot i que dissenyàvem i fabricàvem", recorda el Managing Director.

El fundador de Kave Home relata que la seva intenció inicial era vendre a professionals i botigues, però que van detectar que les botigues de mobles anaven desapareixent. "En veure tot aquest canvi a nivell mundial, vam veure que o ens espavilem a crear una marca i buscar nous canals de venda, o tindríem un problema d'existència".

I així van decidir crear la seva pròpia marca, Kave Home, que va veure la llum el 2013. "Ens ha posat a un altre nivell i hem obtingut reconeixement", destaquen.

kave home mobles

Alguns dels mobles de Kave Home | Cedida

De Catalunya al món

El procés d'internacionalització va començar el 2004 amb la voluntat de diversificar els riscos. 17 anys després, ja són presents a més de vuitanta països i el 75% de la seva facturació prové del mercat exterior. Tot va començar amb la contractació d'una persona especialista en l'exportació.

"La primera exportació va ser a Nova Caledònia, a l'altra punta de món. El responsable d'exportació que va entrar, va anar a una fira de mobles i el primer client va ser d'allà", recorda Francesc Julià Ametller. França, Itàlia, Alemanya, Austràlia, Corea del Sud i Mèxic són els seus principals mercats.

Francesc Julià Ametller: "Ens va permetre sobreviure i créixer. Molts competidors van desaparèixer"

La seva aposta per la internacionalització els va salvar de la crisi del 2008, que va afectar durament el sector de la construcció a Espanya i, per tant, el dels mobles. "Estàvem molt diversificats i ens va permetre sobreviure i créixer. Molts competidors van desaparèixer", afegeix el Managing Director.

Mobles universals 

Kave Home disposa d'un equip de caçadors de tendències que investiguen per tot el món les modes en el món del moble. Això els permet diferenciar-se i poder introduir els seus productes a diferents mercats.

Ametller explica com és possible que un mateix moble agradi a cultures tan diferents: "El disseny és internacional i ens ha ajudat la pedagogia del món de la moda. Inditex té pràcticament el mateix a Àsia, Europa o Amèrica. Tots veiem les mateixes sèries, els gustos s'estan unificant".

I el seu creixement constata l'èxit del producte: el 2019 van facturar poc més de 50 milions, el 2020 van superar els 70 i, per aquest 2021, preveuen arribar als 113 milions.

Competir contra IKEA

kave home sils

Seu de Kave Home a Sils | Cedida

Què tenen d'especial els mobles de Kave Home per agradar tant? "El meu pare sempre diu que només vol fabricar mobles que es posaria ell a casa", resumeix Ametller. Mobles de qualitat que se situen en una gamma mitja "amb una relació de qualitat, preu i disseny equilibrada". "Ens hem enfocat a persones que busquen alguna cosa més que comprar un sofà i ens hem situat dos punts per sobre de la gran competència a nivell internacional", afegeix.

I és que si es pensa en el sector dels mobles, IKEA és la marca que li va a tothom al cap. El gegant suec ha canviat les regles del sector i, també, ha acabat amb moltes botigues locals. Kave Home tenia clar que no podia competir amb el preu contra l'empresa sueca: "Històricament les marques s'han barallat per oferir el preu més econòmic". 

Kave Home té la seva pròpia fàbrica a Múrcia, però també treballa amb fàbriques externes de països europeus com Portugal o Itàlia i asiàtics com Índia, Xina o Vietnam. "Intentem produir a prop del mercat de venda i d'on hi ha la matèria primera. L'any vinent més del 50% de la nostra producció serà a Europa", apunta Ametller.

Comerç electrònic i botigues pròpies

Des de la creació de la marca, Kave Home tenia l'objectiu d'arribar directament als clients. Així, el 2013 va obrir botiga online a França. Després a Espanya, Itàlia, Holanda i Portugal. Pròximament vendrà per internet també a Austràlia i Regne Unit. Paral·lelament, el 2019 van obrir les seves primeres botigues físiques a Barcelona, Madrid i Vigo. El pla passa per obrir locals a les principals capitals de província i també tenen pensat obrir botigues a França.

Ametller: "L'única via de supervivència és seguir creixent"

Tot plegat amb l'objectiu de seguir creixent. "Amb la moda, els grups petits, no digitalitzats i poc diferencials, han anat desapareixent. Els grups grans i globals s'estan quedant la quota. L'única via de supervivència és seguir creixent i ser més rellevants", resumeix Ametller.