El think tank alimentari valencià KM Zero Food Innovation Hub ha unit forces amb la plataforma Forward Fooding per impulsar a Barcelona les darreres innovacions en el sector foodtech. Ambdues entitats han presentat, mitjançant un acte a Talent Garden Barcelona, productes i serveis amb potencial al sector foodtech, una branca industrial que, recorden, "ha triplicat en inversió " a l'Estat espanyol en el darrer any, fins a superar els 695 milions d'euros.
Forward Fooding ha publicat, durant l'acte, el seu llistat global de grans projectes innovadors dins la indústria alimentària, sota el títol de FoodTech 500 – el "Fortune 500 d'agrifoodtech". La plataforma ha volgut destacar iniciatives que "mitjançant la innovació tecnològica desenvolupin produccions eficients, efectives i sostenibles" que impulsin el sector agroalimentari.
Entre els projectes destacats per KM Zero i Forward Fooding destaquen startups barcelonines com Gloop, dedicada a la producció de culleres i canyetes comestibles; Current Foods, especialitzada en productes del mar plant based; o Nora Real Food, un servei de delivery de menjar saludable i amb ingredients de proximitat.
L'acte ha comptat amb la presència de figures empresarials destacades del sector foodtech; com el director d'innovació i emprenedoria de Capsa Food, Rubén Hidalgo; la directora de transformació digital de Damm, Laura Gil; o el founding partner a Unitatea Cristian Ull. Els directius han exposat els seus projectes d'innovació oberta, i han valorat l'aportació de l'ecosistema emergent a la transformació de la indústria alimentària.
L'entorn empresarial de l'Estat espanyol ocupa un lloc destacat al procés de reconversió de la indústria de l'alimentació. Segons ha destacat el fundador i CEO de Forward Fooding Alessio d'Antino, Espanya és el quart estat que més empreses aporta a la llista FoodTech 500, amb 31 firmes que, recorda el conseller delegat, "han aixecat més de 67 milions d'euros de finançament en el darrer any. Per la seva banda, la directora de KM Zero, Beatriz Jacoste, ha tancat el bootcamp d'emergents del hub, que ha ofert assessorament a les empreses col·laboradores dedicat a processos d'inversió, industrialització o finançament.
El CEO i fundador d'Heura, Marc Coloma, ha explicat la seva experiència al capdavant d'una de les foodtech més importants de l'ecosistema europeu. L'emprenedor ha animat els assistents a "posar en marxa un projecte en què creguin, amb un propòsit", tot subratllant la necessitat "d'anar fent interaccions amb el mercat per assegurar-se que la proposta és viable".