
30
d'Agost
de
2016
Act.
30
d'Agost
de
2016
Renfe va registrar es pèrdues netes de 2,19 milions d'euros en el primer semestre de l'any, la qual cosa suposa retallar un 96,4% els nombres vermells comptabilitzats un any abans, gràcies a la contenció de despeses i als beneficis que va generar el negoci de tràfic de viatgers per l'impuls de l'AVE.
La filial Renfe Viatgers va guanyar 15,1 milions d'euros en la primera meitat de l'any, davant de les pèrdues de 29,3 milions de l'exercici anterior, amb el que aconsegueix afermar els beneficis en els quals va entrar al maig.
Els resultats de la primera meitat de l'any apunten així al fet que el grup Renfe podria tancar de nou l'exercici 2016 en beneficis i encadenar d'aquesta forma el segon any consecutiu en nombres negres de la seva història.
La companyia ferroviària pública va incrementar un 5,4% els seus ingressos en els sis primers mesos de l'any, que van sumar 1.574 milions d'euros. El benefici brut d'explotació (Ebitda), de la seva banda, es va disparar un 67%, fins als 210,54 milions d'euros, segons dades oficials de la companyia.
Renfe va aconseguir gairebé la meitat (el 42%) del total dels seus ingressos del negoci de transport de viatgers en trens AVE i Llarga Distància, pel qual no rep subvenció pública alguna.
En concret, aquest servei va generar 664,4 milions d'euros en la primera meitat de l'any, un 4,3% més, gràcies al continu increment en el nombre de passatgers transportats, fonamentalment en trens AVE.
D'altra banda, el transport en trens de rodalies i Mitja Distància, considerat com a servei públic i que, per tant, rep compensacions públiques, va facturar 355,2 milions, el mateix import que un any abans.
Els resultats de l'àrea de viatgers van compensar parcialment els de Renfe Mercaderies, que va reduir un 11,6% els seus ingressos, fins als 111,33 milions d'euros, i va generar una pèrdua de 20,9 milions d'euros, si bé és un 1,7% inferior a la d'un any abans.
La divisió de tallers, per la seva banda, va facturar 345,5 milions d'euros, un 4,1% més, i va aconseguir saldar la primera meitat de l'any en break even.
Cànon a Adif i despeses de l'AVE a la Meca
Els comptes de Renfe del primer semestre reflecteixen així mateix que la companyia va seguir contenint les seves despeses, que van disminuir un 0,3%, fins als 1.363 milions d'euros.
La principal partida de despesa, el cànon o peatge que la companyia paga a Adif per posar en circulació els seus trens per la xarxa ferroviària i usar les estacions i altres infraestructures, es va reduir un 2,3%, fins a 304,9 milions d'euros.
També van descendir, un 30%, les despeses financeres, mentre que les despeses vinculades amb la participació de la companyia en el projecte de l'AVE a la Meca van créixer un 14,5%, fins a suposar 27 milions d'euros.
La filial Renfe Viatgers va guanyar 15,1 milions d'euros en la primera meitat de l'any, davant de les pèrdues de 29,3 milions de l'exercici anterior, amb el que aconsegueix afermar els beneficis en els quals va entrar al maig.
Els resultats de la primera meitat de l'any apunten així al fet que el grup Renfe podria tancar de nou l'exercici 2016 en beneficis i encadenar d'aquesta forma el segon any consecutiu en nombres negres de la seva història.
La companyia ferroviària pública va incrementar un 5,4% els seus ingressos en els sis primers mesos de l'any, que van sumar 1.574 milions d'euros. El benefici brut d'explotació (Ebitda), de la seva banda, es va disparar un 67%, fins als 210,54 milions d'euros, segons dades oficials de la companyia.
Renfe va aconseguir gairebé la meitat (el 42%) del total dels seus ingressos del negoci de transport de viatgers en trens AVE i Llarga Distància, pel qual no rep subvenció pública alguna.
En concret, aquest servei va generar 664,4 milions d'euros en la primera meitat de l'any, un 4,3% més, gràcies al continu increment en el nombre de passatgers transportats, fonamentalment en trens AVE.
D'altra banda, el transport en trens de rodalies i Mitja Distància, considerat com a servei públic i que, per tant, rep compensacions públiques, va facturar 355,2 milions, el mateix import que un any abans.
Els resultats de l'àrea de viatgers van compensar parcialment els de Renfe Mercaderies, que va reduir un 11,6% els seus ingressos, fins als 111,33 milions d'euros, i va generar una pèrdua de 20,9 milions d'euros, si bé és un 1,7% inferior a la d'un any abans.
La divisió de tallers, per la seva banda, va facturar 345,5 milions d'euros, un 4,1% més, i va aconseguir saldar la primera meitat de l'any en break even.
Cànon a Adif i despeses de l'AVE a la Meca
Els comptes de Renfe del primer semestre reflecteixen així mateix que la companyia va seguir contenint les seves despeses, que van disminuir un 0,3%, fins als 1.363 milions d'euros.
La principal partida de despesa, el cànon o peatge que la companyia paga a Adif per posar en circulació els seus trens per la xarxa ferroviària i usar les estacions i altres infraestructures, es va reduir un 2,3%, fins a 304,9 milions d'euros.
També van descendir, un 30%, les despeses financeres, mentre que les despeses vinculades amb la participació de la companyia en el projecte de l'AVE a la Meca van créixer un 14,5%, fins a suposar 27 milions d'euros.