• Empresa
  • La nova Reig Jofre preveu que el "creixement vindrà de fora"

La nova Reig Jofre preveu que el "creixement vindrà de fora"

Després d'absorbir Natraceutical, l'empresa preveu créixer fins arribar el 2019 als 200 milions d'euros

Seu de Reig Jofre a Barcelona
Seu de Reig Jofre a Barcelona
ACN
24 de Març de 2015
Act. 24 de Març de 2015
La nova empresa familiar Reig Jofre, sorgida de l'absorció de la cotitzada Natraceutical, preveu passar dels 152,5 milions d'euros de facturació que va tancar el 2014 fins els 200 milions al 2019 que tancarà un cop finalitzi el pla estratègic que s'ha presentat aquest dilluns per part de la direcció liderada per Ignasi Biosca i Àlex Garcia Reig, conseller delegat i director de Reig Jofre, respectivament. Aquest objectiu d'augment de la facturació sempre serà orgànic tot i que l'empresa no descarta obtenir una facturació més elevada si es produeix alguna compra inorgànica. Reig Jofre té un 13% de les accions en borsa i té l'objectiu d'arribar fins a un 25% per donar ''atractiu'' a la cotització.

La direcció i la propietat de la nova companyia Reig Jofre, després d'haver consolidat la compra de la cotitzada Natraceutical, ha fet aquest dilluns la seva estrena davant els inversors interessats en la cotització d'aquest laboratori que ocupa el cinquè lloc en el mercat espanyol per xifra de negocis.

Encapçalats pel conseller delegat, Ignasi Biosca, el representant de la família en la direcció de la companyia, Àlex Garcia Reig, i el director financer, Gabriel Roig, la companyia ha presentat el seu pla estratègic dels pròxims cinc anys, 2015-2019.

L'objectiu de l'empresa familiar és passar dels 152 milions que va tancar el 2014 fins els 200 milions que espera tancar el 2019, sempre amb un creixement orgànic. Si hagués alguna compra, perquè l'empresa ha assegurat que estarà ''atenta'' a les oportunitats que es presentin en el mercat, el llindar de la facturació superaria aquests 200 milions.

L'altre objectiu és passar dels 15 milions d'euros als 25 milions el 2019. Un creixement, ha explicat Biosca, que es farà amb una pèrdua de pes de la facturació en el mercat espanyol que tot i créixer reduirà el seu actual pes del 40% fins a un 33% en benefici d'altres mercats internacionals, especialment de fora de la regió europea, que actualment ocupa el 49,6%.

Cotització lliure en dos anys del 25%
L'estructura accionarial de la companyia en aquests moments està ocupada per un 74% de les accions en mans de la família Reig Jofre, un 13% per l'empresa Natra, que va decidir vendre la divisió farmacèutica Natraceutical, i 11.000 petits accionistes que disposen del 13% de les accions en el segment 'free float'.

El pla estratègic presenta l'objectiu de passar en dos anys a un free float d'un 25% de les accions, cosa que prioritàriament es farà a través de la desinversió de Natra, que ha manifestat el seu interès de concentrar la seva activitat en la divisió alimentària. La família Reig ha manifestat la seva intenció de no fer cap desinversió i de mantenir la seva participació en el 74% de les accions. ''la família té voluntat de permanència'' en aquest percentatge de les accions, ha reblat Àlex Garcia.

En cas de concretar-se alguna operació de compra en el mercat internacional o espanyol, el finançament de l'operació es faria amb recursos propis i a través d'endeutament que en l'actualitat se situa en 14,9 milions d'euros, el mateix nivell que es va registrar el 2012 i que suposa una vegada l'Ebitda, una ràtio que la companyia considera molt baix en relació amb altres empreses cotitzades.

El 78% del negoci actual de la companyia correspon al desenvolupament de productes propis (antibiòtics i injectables, medicaments d'especialitat i complements nutricionals) mentre que el 22% restant de la facturació prové de la fabricació especialitzada a tercers.

L'eix per consolidar el creixement a més de la internacionalització és l'aposta que l'empresa fa en el departament de R D. Biosca ha explica que en aquests últims dos anys les dues empreses que s'han fusionat han invertit uns 10 milions d'euros anuals en els tres últims anys i en el futur es mantindrà aquest ritme d'inversió en el departament de R D.

En el pla estratègic també es preveu que durant aquests anys la companyia no té intenció de repartir dividends entre els accionistes. Àlex Garcia Reig, un dels tres representants en el consell d'administració de la família inversora, que viu en aquests moments la tercera generació, ha defensat aquesta política de no retribuir a l'accionista perquè reinvertint la companyia guanya valor i també es crea valor per l'accionista, ha explicat.