• Empresa
  • La venda de GNF salva a Gas Natural de patir pèrdues

La venda de GNF salva a Gas Natural de patir pèrdues

Gas Natural Fenosa obté 1.239 milions d'euros fins setembre, un 11% més que l'any passat

Seu de Gas Natural Fenosa a Barcelona
Seu de Gas Natural Fenosa a Barcelona
Agències
04 de Novembre de 2014
Act. 04 de Novembre de 2014
El matí de dimarts va de resultats de grans empreses. Després de les xifres publicades per Grífols, la companyia Gas Natural Fenosa ha confirmat que també les coses marxen bé per a la seva economia. L'empresa ha guanyat 1.239 milions d'euros durant els primers nous mesos de l'any, el que suposa un 10,6% més que el mateix període de l'any.

En una comunicació a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), el regulador borsari, la gasista assegura que sense aquesta operació, tancada el juny passat, el benefici net hauria estat un 2,6 % inferior al de l'any passat pels impactes reguladors i la depreciació de les monedes, especialment les llatinoamericanes.

La multinacional espanyola, que està immersa en la compra de la xilena Companyia General d'Electricitat, precisa que el seu benefici brut d'explotació (Ebitda) va caigut un 2,3 % i va sumar 3.606 milions, malgrat una significativa contenció de la despesa, encara que aclareix que aquest indicador hauria crescut un 4 % sense tenir en compte els canvis de regulació a Espanya i la depreciació de les divises internacionals.

Mercats internacionals
Així, l'impacte de la depreciació de les monedes -entre elles el pes colombià i el real brasiler- en la seva translació comptable a euros ha estat de 80 milions d'euros, superior al mateix període de l'any passat, mentre que les mesures reguladores van costar a la companyia 151 milions fins a setembre. En qualsevol cas, Gas Natural manté els objectius marcats en el seu pla estratègic fins a 2015 i preveu mantenir el seu pay out -percentatge dels beneficis que es destina a dividend- en el 62%.

Quant a l'estructura geogràfica del negoci, l'activitat internacional suposa un 42,7 % del total del benefici operatiu consolidat, davant del 57,3 % restant que suposa Espanya.

El deute financer net del grup s'ha situat a data de 30 de setembre en un total de 13.843 milions d'euros, el que significa un nivell d'endeutament del 46,4 %, i suposa un descens del 6,3% en relació amb el mateix període de l'exercici anterior. Tanmateix, Gas Natural recorda que té pendent de cobrament 428 milions d'euros per dèficit de tarifa i altres 194 milions per retencions per desviacions transitòries d'ingressos i despeses del 201,  practicades per la CNMV.

Gas i electricitat
Quant a l'activitat de distribució de gas a Espanya, el benefici operatiu va arribar als 676 milions d'euros, 25 milions menys que en el mateix període de l'any passat, mentre que aquest negoci també ha caigut a Llatinoamèrica, al sumar 459 milions, un 13,1 % menys.

Respecte a la distribució d'electricitat a Espanya, el benefici brut d'explotació suma 439 milions d'euros, un 0,7 % menys, una activitat que a Llatinoamèrica va generar 250 milions, en línia amb els nou primers mesos del 2013.

Els negocis d'infraestructures de gas ( 9,9%) i aprovisionament i comercialització de gas ( 1,6%) continuen experimentant un bon comportament, mentre que l'activitat d'electricitat a Espanya, això és, generació, comercialització (majorista i minorista) i subministrament d'electricitat a tarifa d'últim recurs, descendeix un 2,9%, fins als 564 milions d'euros.

D'altra banda, Gas Natural ha creat aquest últim 1 d'octubre una societat, denominada Global Power Generation, que aglutina els seus actius i negocis de generació elèctrica fora d'Europa, per impulsar el negoci de generació internacional.