• Empresa
  • Lidl augmenta un 4% la seva facturació

Lidl augmenta un 4% la seva facturació

La cadena de supermercats arriba als 2.500 miions d'euros i celebra els 20 anys de la seva arribada a l'estat espanyol

Lidl compta amb més de 500 botigues a Espanya
Lidl compta amb més de 500 botigues a Espanya
EFE
09 d'Abril de 2014
Act. 09 d'Abril de 2014

La cadena alemanya de supermercats Lidl, que aquest any celebra el seu 20è aniversari a Espanya, ha registrat un increment del 4% en la facturació del 2013. Aquest augment situa en 2.500 milions d'euros els guanys, un resultat que ratifica l'èxit de la seva aposta pel fresc, l'ampliació de l'assortiment i els productes nacionals.

La companyia, que va desembarcar a la península l'any 1994 amb l'obertura d'una primera botiga a la ciutat de Lleida, té actualment més de 525 establiments i prop de 9.600 treballadors a Espanya.

Amb previsions de seguir creixent
Només aquest 2014, Lidl té previst invertir 180 milions d'euros, que destinarà a l'obertura de 20 noves botigues, a la modernització d'altres 50 i a la construcció de la nova plataforma logística de Lorquí (Múrcia), la novena d'Espanya, que s'inaugurarà el mes d'octubre vinent.

 

La cadena, a més, preveu incorporar aquest any a 400 nous treballadors, la meitat d'ells per la posada en marxa del magatzem murcià, la qual cosa situarà la plantilla espanyola de la companyia per damunt dels 10.000 treballadors, segons ha explicat el director financer de Lidl Espanya, Ferran Figueras.

"Estem molt satisfets de la nostra evolució al país", ha subratllat Figueras en una trobada amb mitjans que ha mantingut amb motiu de l'esdeveniment que ha organitzat la cadena en el Fòrum de Barcelona per celebrar les seves dues dècades a Espanya.

Figueras ha comentat que la posada en marxa del centre logístic de Lorquín suposarà una inversió d'uns 35 milions d'euros, que convertiran a aquesta plataforma en un magatzem d'"última generació", el més modern de la cadena i el model a seguir. "Després d'aquesta obertura vindran més, però encara no hem decidit on. Probablement Madrid tindrà el seu segon centre logístic. Tot dependrà de l'evolució de les nostres botigues", ha indicat el directiu, que creu que Lidl té capacitat per arribar als 800 establiments els anys vinents.

El producte nacional i fresc, aposta segura 
Des que Lidl va iniciar la seva activitat a Espanya, els seus establiments han anat evolucionant, tant sobre imatge de botigues com d'assortiment, modernitzant-se i adaptant-se a les noves necessitats dels consumidors. Així, si en l'any 1994 el seu assortiment era "molt delimitat", format per unes 700 referències, el 1997 els lineals de Lidl van incorporar fruita i verdura, en l'any 2000 els congelats, el 2005 la carn i el forn i ja el 2012 la secció de peix fresc envasament.

El director general de Compres de Lidl Espanya, Miguel Paradela, ha ressaltat que només en l'últim any el nombre de referències de frescos ha augmentat en més d'un 40 %, ja que aquest tipus de producte s'ha convertit en "clau" en la cistella de compra del consumidor. 

 


A més dels frescos, ha afegit, Lidl aposta pels productes nacionals, fins al punt que més del 60 % de les referències actuals de la cadena a Espanya són subministrades per 445 proveïdors espanyols, davant els 368 de l'any anterior. Aquestes compres a marques nacionals van suposar el 2013 uns 3.000 milions d'euros, un 20% més que el 2012, i bona part d'ells van tenir com destí els prop de 10.000 establiments que té la cadena a 26 països europeus.