• Empresa
  • Lleuger retrocés de la marca blanca

Lleuger retrocés de la marca blanca

La quota de mercat ha caigut una dècima durant el primer semestre de 2014 i Lidl empaita a Mercadona

Interior d'un supermercat Bonpreu
Interior d'un supermercat Bonpreu
Europa Press
25 de Juliol de 2014 - 11:11
La marca blanca ha frenat el seu creixement en el primer semestre de l'any però no ha retrocedit en quota de mercat. Concretament ha passat del 35,7% al 35,6% segons l'estudi realitzat per la consultora Kantar Worldpanel.

El fre de la marca de la distribució ha estat generalitzat en totes les seccions. En alimentació envasada ha passat d'un 37% a un 36,8%, en drogueria d'un 49,3% a un 49,2% i en perfumeria d'un 12,1% a un 11,7%.

Mercadona només millora en productes frescos
D'altra banda, l'empresa valenciana Mercadona, tot i guanyar quota de mercat, ho fa només a través dels productes frescos. Aquesta és l'única secció on la firma de Juan Roig augmenta el seu pes relatiu. En totes les altres el frena o el redueix.

Lidl segueix creixent
En canvi, una de les empreses que surt més beneficiada d'aquest període és Lidl, que va ser la cadena que més va créixer el 2013 i ha mantingut aquesta dinàmica durant el primer semestre de l'any.

A més, les principals marques de gran consum estan tenint dificultats per mantenir la seva quota de mercat tot i que n'hi ha algunes que estan aconseguint atraure nous compradors. De les cent marques més comprades a l'estat espanyol, les cinc que més clients estan incorporant durant el primer semestre de l'any són Dolce Gusto ( 25,3%), Milka ( 24,7%), Valor ( 21,1%), Nivea ( 17,4%) i Acor ( 17,3%).