Terratrèmol empresarial (i civil) per exigir el Corredor

Desenes d’empresaris es reuneixen aquest cap de setmana a Lorca per demanar la connexió del sud amb l’Arc Mediterrani

El Corredor Mediterrani es reivindica des de totes les localitats mediterrànies El Corredor Mediterrani es reivindica des de totes les localitats mediterrànies

 

El moviment #QuieroCorredor exigeix aquest divendres la connexió de Lorca amb el sector sud del Corredor Mediterrani per al creixement econòmic de tot l'Arc Mediterrani. Ho fa des de la ciutat murciana de Lorca que fa ara sis anys va viure un terratrèmol devastador per a la localitat. Ara, la població murciana aposta per destacar la seua posició estratègica dins del traçat de la infraestructura ferroviària.

En el traçat projectat, d'aquesta ciutat eixiran dos brancs del Corredor Mediterrani, un per l'interior i un altre per la costa, que faran possible connectar en ample internacional  la localitat d’Algesires amb la resta d’Europa. El costaner discorre entre Lorca-Almeria-Màlaga-Algesires i el ministeri de Foment s'ha compromés a acabar-ho en 2024. Amb tot, aquest compromís queda ara en l'aire a causa del cessament del Govern de Rajoy i el nomenament d'un nou Executiu liderat per Pedro Sánchez. 

Però el branc interior, que enllaçarà Lorca-Granada (per Basa i Guadix)-Algesires, està en via morta des de 1985, quan va quedar sense servei el tren a Granada, "llastrant així el creixement de la Regió de Múrcia", com recorden del moviment civil.

A Lorca, institucions públiques, sector empresarial i ciutadans uniran la seua veu per reclamar que es compleixin els compromisos del Govern espanyol i l'AVE entre soterrat a la ciutat en 2024 i que recuperi la seua connexió amb Granada perquè el sector sud del Corredor Mediterrani, considerat zona estratègica a escala mundial, aprofite totes les oportunitats que li brinda la localització privilegiada que té entre Europa i el nord d'Àfrica.

 

Més informació
El Corredor, porta d'Europa
Corredor Mediterrani: història de dues realitats
624 quilòmetres sense Corredor Mediterrani
Avui et destaquem
El més llegit