Mango crearà 2.000 nous llocs de treball

El grup català presidit per Isak Andic invertirà 300 milions en noves obertures, reformes de botigues i logística

Mango té previst crear aquest any 2.000 llocs de treball i invertir 300 milions d'euros en noves obertures i reformes de botigues i en sistemes logístics i d'informació. El grup català de moda va guanyar l'any passat 120,5 milions d'euros, amb una facturació de 1.846 milions, un 9% més que en l'exercici anterior, i el 83 % del seu negoci ja prové de l'estranger, davant un 17 % del mercat nacional.

Mango, presidida per Isak Andic, va generar 1.200 llocs de treball a tot el món l'any passat, un terç d'ells a Espanya, i ja compta amb 13.000 treballadors, mentre que preveu tancar aquest any amb una plantilla de més de 15.000 treballadors. En un comunicat, la companyia ha precisat que la venda en línia va representar ja 124 milions d'euros l'any passat, fet que suposa un creixement del 77% en relació amb l'exercici anterior; en total, Internet ja aporta el 6,7% del total de la xifra de negoci del grup. En aquest tipus de venda, Mango ja està implantada en 64 països i té previst aquest any desplegar-se a Austràlia i en diversos països de l'Amèrica Central i del Sud, així com seguir amb l'ampliació de nous mercats a Europa, Àsia i Orient Mitjà.

Ampliació dels 'megastore' a Europa
La multinacional catalana, que l'any passat va generar un benefici brut d'explotació (Ebitda) de 229,9 milions, disposa de 2.700 punts de venda en 105 països. L'any passat va incorporar 50.000 metres quadrats de superfície de venda, amb la qual cosa va tancar l'any amb un total de 600.000 metres quadrats a nivell mundial, i per al 2014 té previst ampliar aquesta xifra en 123.000 metres quadrats més, fins assolir els 723.000. Els seus plans d'expansió continuen concentrats a Europa, que segueix sent el mercat principal del grup, i centrats en el desplegament dels seus megastore, botigues amb una superfície d'entre 800 i 3.000 metres quadrats, un concepte que va començar a implantar el 2013 i que integren totes o gran part de les línies del grup.

I és que el 2013 Mango va consolidar la línia masculina H.E.by Mango, que ha reafirmat la seva presència a Espanya, França, Alemanya, Holanda i Rússia, i la facturació total prevista de la qual se situa en els 130 milions d'euros. Pel que fa a la línia infantil, Mango Kids, preveu acabar la seva segona temporada amb més de 250 punts de venda ubicats en més de 50 països. Mango Sport&Intimates, de roba esportiva i llenceria, que va tancar l'any passat amb 95 punts de venda, preveu ampliar-los a 125 durant el 2014 a nivell mundial. Respecte a la nova línia Violeta by Mango, de talles grans, que es va llançar al gener amb una inversió de 20 milions d'euros, té previst facturar 50 milions aquest any, amb Espanya, França, Alemanya i Rússia com principals mercats.

Inversió en logística a Catalunya
En paral·lel, la firma està immersa en una ampliació de les seves instal·lacions per donar cabuda a tots aquests projectes. Així, al juny de l'any passat va adquirir el terreny adjacent al seu actual centre de disseny per edificar una nau de 17.000 metres quadrats que albergarà les noves línies i es denominarà Hangar2. D'aquesta manera, la marca disposarà de 80.000 metres quadrats d'oficines distribuïts en tres edificis a la seva seu de Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental), en els que treballen unes 2.100 persones. Mango segueix desenvolupant el parc logístic de Lliçà d'Amunt (Vallès Oriental), on situarà el seu centre logístic i que comptarà amb una de les tecnologies més modernes d'Europa; en la seva primera fase, en procés de construcció, s'edificaran més de 125.000 metres quadrats dels 330.000 previstos.
Avui et destaquem
El més llegit