• Empresa
  • Mango factura 2.017 milions d'euros el 2014

Mango factura 2.017 milions d'euros el 2014

L'empresa catalana de moda incrementa un 9,3% els seus beneficis respecte de l'exercici anterior

Botiga de Mango
Botiga de Mango
Europa Press
21 d'Abril de 2015
Act. 29 de Juny de 2015
Mango va tancar l'exercici 2014 amb una facturació de 2.017 milions d'euros, fet que suposa un increment del 9,3% respecte a l'any anterior, i un benefici brut d'explotació (Ebitda) de 223 milions.

Segons ha informat aquest dimarts la companyia catalana de moda en un comunicat, el 82% de la xifra de negoci correspon a mercats estrangers i el 18% restant al mercat nacional.

Durant l'any passat, la marca amb seu a Palau-solità i Plegamans (Barcelona) va crear 2.331 llocs de treball a escala mundial, fet que suposa un increment del 17% respecte al 2013, dels quals uns 650 es van crear a Espanya; actualment, la companyia té una plantilla global de 15.700 treballadors.

Mango continua amb el seu pla d'expansió nacional i internacional mitjançant el concepte megastore creat el 2013 -botigues a partir de 800 metres quadrats amb totes o gran part de les línies del grup- i l'any passat va obrir 43 botigues d'aquest tipus, amb la previsió d'inaugurar-ne 75 més aquest any.

Actualment, Mango té més de 2.700 punts de venda a 109 països, i la venda online pesa el 9,1% de la facturació total de la companyia.

L'any passat es van incorporar 12 nous països, assolint un total de 76 països en què està disponible la venda online, i l'expansió aquest any se centrarà a Sud-Amèrica, Àsia i Àfrica, amb l'objectiu de poder completar l'oferta de producte a través del comerç electrònic a països on la marca ja està establerta amb botigues físiques.

Per línies de negoci, Mango Man va incorporar 90 nous punts de venda l'any passat, arribant a un total de 240 a més de 40 països; Mango Kids finalitza la seva tercera temporada amb 150 botigues en més de 50 mercats, i Violeta by Mango celebra el seu primer any amb 90 establiments a 15 països.

El grup preveu invertir 300 milions d'euros durant aquest any, destinats a noves obertures, reformes de botigues, i sistemes logístics i d'informació. La primera fase de les obres del nou parc logístic de Mango a Lliçà d'Amunt s'acabarà el gener del 2016, i s'edificaran 160.000 metres quadrats d'un total de 330.000.