Marques i esport al terreny de joc

La indústria esportiva i, sobretot, la futbolística mou al nostre país centenars de milers d'euros

Patrocinis en samarretes, tanques publicitàries, rodes de premsa, declaracions en zona mixta... Les marques inunden la imatge que els espectadors i consumidors reben cada dia i aquest intercanvi comercialbeneficia ambdues parts. Les primeres, perquè busquen posicionar-se, apropar-se als valors d'un jugador o equip; els segons, perquè amb el patrocini el seu patrimoni s'enriqueix molt més.

La indústria esportiva i, sobretot, la futbolística mou al nostre país centenars de milers d'euros i en aquest recull mostrem alguns dels seus exemples.

Què seria Nike sense el Barça?
La renovació del contracte entre l'equip blaugrana i la marca esportiva és un exemple del valuós patrocini esportiu, útil per entrar en un mercat inexpugnable, donar a conèixer una marca nova o vincular-se als valors defensats.

El tenista amb nom de marca de roba
Sergio Tacchini va penjar la raqueta per crear la marca de roba que faria conegut el seu nom, convertint-se en un referent i vestint alguns dels millors jugadors de la història.

"El model 'dóna'm diners i posaré un adhesiu' ja no existeix"
Escàndols de dopatge com el de la tenista Maria Sharapova provoquen la pèrdua de patrocinis a l'esport; un model que ja ha evolucionat més enllà de posar logotips.

"Vaig estudiar finances per intentar recuperar el que havia perdut"
Ferran Martínez va deixar la pista de bàsquet per la banca, un sector que l'ha portat a gestionar el patrimoni d'esportistes d'elit i a invertir en start-ups de base tecnològica

Final de partit, juguen les empreses de futbol
L'entrada de capital xinès a la lliga espanyola ha sanejat els comptes de clubs com l'Espanyol que treballa en un nou model de gestió que eviti "bogeries" econòmiques.

 

Avui et destaquem
El més llegit