• Empresa
  • Martorell dissenyarà el primer tot terreny urbà de Seat

Martorell dissenyarà el primer tot terreny urbà de Seat

Tot i que Stackmann no confirma des d'on es produirà, el nou vehicle sortirà al mercat al 2016

Primer esbós del nou model SUV de Seat
Primer esbós del nou model SUV de Seat
ACN i Redacció
26 de Març de 2014
Act. 27 de Març de 2014
Seat llançarà el 2016 el seu propi cotxe tot terreny urbà i que estarà íntegrament dissenyat pels enginyers del Centre Tècnic de Seat a Martorell (Baix Llobregat). Així ho ha anunciat aquest dimecres el seu president, Jürgen Stackmann, durant la presentació dels resultats de la companyia al 2013.

A més de mostrar un primer esbós en blanc i negre durant l'acte, el president de Seat només ha dit que serà un vehicle "100% Seat", ha matisat. "El nou SUV (Vehicle Esportiu Utilitari, en anglès) serà un element estratègic clau per obtenir la rendibilitat sostenible de Seat", ha matisat. L'anunci de Seat suposa la seva estrena dins del segment de vehicles que més estan creixent en vendes els últims anys a Europa, on ja representa gairebé un milió de vendes a l'any, i que combinen la tecnologia i l'estètica dels tot terrenys i dels turismes.

El centre de producció, sense decidir 
Sobre on es fabricarà el preuat nou SUV de Seat, Stackmann ha explicat que la decisió "encara no està presa" i que aquesta està en mans únicament de la direcció del grup Volskwagen al qual pertany la marca espanyola. Tot i admetre que la planta de Martorell està plenament preparada per assumir-ne la producció i que evidentment "aquesta és la prioritat de la plantilla", també ha dit que allò important és que Seat creixi amb un model tot terreny urbà i que això repercutirà, es fabriqui o no a Catalunya, al compte de resultats.

Uns resultats que, al 2013, donen pèrdues. 149 MEUR, una xifra que gairebé multiplica per cinc el resultat negatiu assolit el 2012 (-30 MEUR) i que, segons la companyia, respon a un augment dels costos del personal i un increment de les amortitzacions.

Més ingressos per vendes
El resultat és a més negatiu malgrat que la companyia va assolir l'any passat els majors ingressos per vendes de la seva història, 6.472,9 milions d'euros, un 6,3% més que el 2012, després de vendre al llarg de l'any 355.004 vehicles arreu del món, un 10,6% més respecte els 321.000 unitats comercialitzades de l'any anterior.

Alemanya va tornar a ser amb gairebé 77.000 unitats venudes, el seu principal mercat amb el 21,6% del total de les vendes; seguit d'Espanya, on Seat va vendre 58.900 vehicles, el 16,6% del total. El tercer mercat va ser el Regne Unit, que va aplegar el 12,9% de totes les vendes, amb més de 45.600 unitats. Per ordre, Alemanya, el Regne Unit, Turquia i Argelia van ser els mercats on Seat va registrar els majors creixements en vendes respecte el 2012.