• Empresa
  • Mas Gourmets vol créixer amb embotits "menys sibarites"

Mas Gourmets vol créixer amb embotits "menys sibarites"

La cadena de xarcuteries té planejat augmentar el volum de negoci un 5% i arribar als 13 milions d'euros de facturació

El pernil és el producte estrella de Mas Gourmet, representa un 40% de la facturació
El pernil és el producte estrella de Mas Gourmet, representa un 40% de la facturació
EFE
02 de Setembre de 2015 - 11:55
La cadena de xarcuteries Mas Gourmets, especialitzada en embotits premium, preveu créixer aquest any un 5% i arribar als 13 milions d'euros de facturació, gràcies, en part, al llançament d'una línia de productes "menys sibarita" que li permeti adaptar la seva oferta a les butxaques de tots els clients.

Mas Gourmets, que aquest any celebra el seu 70 aniversari, assegura que la crisi no li ha restat clientela, encara que sí que ha provocat una reducció de la despesa del cabàs de la compra i una sensibilitat més alta dels consumidors cap al preu dels productes.

Això ha portat l'empresa, dirigida ara per la tercera generació de la família Mas, a posar a la venda un assortiment de productes "més bàsic" per no perdre competitivitat entre clients que busquen preus més assequibles.

"Hem ampliat la nostra oferta amb productes no tan premium, però sense renunciar al segment delicatessen i mantenint sempre la nostra entrega per l'excel·lència", explica el conseller delegat i nét del fundador de la firma, Jordi Mas.

Mas Gourmets té actualment 15 establiments a Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), Madrid i Barcelona, cinc dels quals ubicats en La Boqueria, "el millor mercat del món", on la firma preveu obrir aquest any dues botigues.

Aquestes dues obertures estan pendents d'aprovació per part de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona, segons que precisa el directiu.

Mentre, Mas Gourmets continua buscant un local adequat per obrir el seu segon establiment a Madrid, on actualment és present al mercat de San Miguel.

"El gener de l'aquest any vam estar a punt d'obrir la nova botiga, però a l'hora de la firma es van trencar les negociacions", comenta Jordi Mas, que creu que el mercat madrileny és "una gran oportunitat".

La internacionalització ha d'esperar
Centrada en el creixement a Barcelona i Madrid, la firma no es planteja a curt termini donar el salt als mercats internacionals, encara que aquest segueix sent un projecte pendent.

"Des de l'any 2007 que volem sortir a l'exterior, però és un procés que necessita molta energia i genera incerteses", reconeix Mas, que porta més de set anys buscant "activament" un emplaçament idoni per desembarcar a l'estranger, principalment als Estats Units.

Tota la xarxa comercial de Mas Gourmets la conformen botigues pròpies i la idea de l'empresa és seguir creixent mitjançant aquest model, ja que el seu objectiu és expandir-se de forma gradual, conforme a les seves possibilitat financeres, i mantenir la qualitat i la uniformitat de les botigues.

Tot i això, Mas Gourmets es proposa potenciar l'àrea de la degustació i no descarta, en un futur, créixer a l'estranger o a Espanya a través de franquícies amb aquest model de negoci.

Si per alguna cosa es caracteritza Mas Gourmets és pels seus productes d'alta gamma i les seves propostes innovadores, com la botifarra de pètals de rosa o de cua o els "minifuets" de diferents sabors, com de mozzarella, soja o wasabi.

Precisament, Mas Gourmets ha creat recentment la marca comercial Canpork per agrupar els productes d'innovació de la firma i distribuir-los en altres establiments.

La companyia té ara una plantilla de 70 persones, encara que la seva intenció és ampliar-la progressivament, a mesura que s'obrin noves botigues i es reforcin els serveis d'altres de ja existents.

L'empresa està immersa a més en un pla per renovar la seva actual xarxa comercial que contempla la remodelació d'entre dos i tres establiments cada any. El pressupost per emprendre aquestes obres és d'un màxim de 300.000 euros anuals.