Mediapro compra El Terrat

L'operació no provocarà canvis a la productora d'Andreu Buenafuente, que aprofitarà l'impuls per internacionalitzar els seus projectes

Jaume Roures, fundador de Mediapro, i Andreu Buenafuente, director d'El Terrat | Cedida Jaume Roures, fundador de Mediapro, i Andreu Buenafuente, director d'El Terrat | Cedida

Mediapro ha tancat la compra d'El Terrat, la productora d'Andreu Buenafuente. D'aquesta manera, l'empresa fundada per Jaume Roures reforça la seva aposta per la producció pròpia dedicada a l'entreteniment i l'humor de Mediapro Studios, mentre que El Terrat guanya estructura per afrontar la internacionalització dels seus projectes. Buenafuente continuarà al capdavant de la companyia, que mantindrà la seva independència creativa, amb Agustí Esteve com a director executiu. El preu de l'operació no es farà públic, segons han confirmat fonts de Mediapro a l'ACN.

Buenafuente ha afirmat durant la roda de premsa que ha servit per anunciar l'acord que amb l'operació continua creient en allò que fa, la comèdia. "Com a companyia tinc molt clar el camí, fer la comunicació d'autor, respectar als creadors, lluitar per aportar una cosa diferent per difícil que sembli. El Terrat està en això", ha insistit. La suma, ha dit, els farà "més forts" i els permetrà poder fer coses "encara més grans i portar la marca El Terrat el més lluny possible; amb Mediapro hem trobat un company que ens entén i ens respecta com som".

Actualment, El Terrat està al darrere de Late Motiv, La Resistencia, LocoMundo, Mira lo que has hecho, Roast Battle, Preguntes Freqüents – FAQ’s, Revolució 4.0, diverses edicions de la gala dels Premis Goya i Tabús. A la ràdio, és responsable de Nadie Sabe Nada, El Grupo i Vostè primer. Quant al teatre, produeixen Las cosas extraordinarias, Les coses excepcionals, Los días ajenos de Bob Pop, Raulidad Virtual, La gran ofensa, Otra historia, Transfórmate i la sisena edició del festival d'humor i comèdia Singlot de Porta Ferrada. A més, fan dos podcasts propis, BobCast amb Bob Pop i Te lo tengo dicho.

Mediapro participa en projectes internacionals de Paolo Sorrentino, Woody Allen, Isabel Coixet, Ran Tellem, Oliver Stone, Daniel Burman, Fernando León de Aranoa, Iván Escobar, Javier Fesser, Patricio Guzmán, Borja Cobeaga, Diego San José, Marc Cistaré, Manuel Huerga, Ernesto Daranas, Gastón Duprat, Mariano Cohn, Laura Belloso, Marc Vigil, Fernando González Molina, Javier Olivares i Ruth García.

L'Studio té en marxa 34 sèries el 2019 amb una inversió global de 200 milions d'euros, en què destaquen The Head, Estoy Vivo, Vis a Vis, The Paradise o Vota Juan, projectes de no ficció sobre el Palmar de Troya o l'estació Apol·lo, programes d'entreteniment com El Intermedio, Zapeando Vaya Crack, i compta amb acords amb empreses com HBO, Netflix, Amazon, DirecTV, Fox, Viacom, Yle, Turner o Disney.

Més informació
Movistar guanya la batalla dels drets televisius del futbol a Mediapro
Andreu Buenafuente: no és país per a emprenedors
Avui et destaquem
El més llegit