Mediapro es prepara per fer el salt a la borsa

El seu president, Jaume Roures, creu que la mida de l'empresa aconsella passar al mercat de valors en dos o tres anys

El president de Mediapro, Jaume Roures, assegura que la companyia estudia sortir a borsa en un termini de dos o tres anys, una vegada que s'aclareixi el panorama audiovisual a l'Estat espanyol i el mercat s'estabilitzi.

En una entrevista que publica aquest dimecres el diari Expansión, Roures explica que aleshores més de la meitat dels ingressos del grup provindran de fora d'Espanya, de manera que la col·locació en els mercats "servirà per captar capital i finançar el pla de creixement a l'exterior".

Una empresa prou gran pel mercat de valors
Mediapro, que ha tancat 2013 amb uns ingressos de 1.387 milions d'euros i un benefici de 122 milions, preveu facturar aquest any 1.450 milions i aconseguir un resultat brut d'explotació pròxim als 100 milions.

Una mida que "aconsella una sortida a borsa per fer el salt", assegura Roures, que considera que la crisi obre noves oportunitats de negoci que l'empresa està disposada a aprofitar.

L'ascens meteòric de Mediapro
Mediapro, amb seu a Barcelona, va ser fundada fa vint anys per Jaume Roures, Tatxo Benet i Gerard Romy i va iniciar la seva activitat en un petit local de lloguer de la Ciutat Comtal com una petita productora amb quatre empleats.

L'empresa ha crescut a passos accelerats els últims anys, fins a convertir-se en una multinacional present en tota la cadena del sector audiovisual, amb una plantilla de més de 3.400 treballadors en una quinzena de països.

Roures indica que aquest ràpid creixement ha obligat la companyia a adaptar la seva estructura i a professionalitzar la seva gestió i es mostra convençut que la col·locació de Mediapro en borsa ajudarà a millorar l'organització i impulsarà la seva activitat exterior.
Avui et destaquem
El més llegit