Mensakas recapta prous recursos per llençar la seva app

L'aplicació de la cooperativa d'exrepartidors de Deliveroo i Glovo entrarà en funcionament al setembre

Els exmissatgers de Glovo i Deliveroo llançan l'app pròpia de Mensakas Els exmissatgers de Glovo i Deliveroo llançan l'app pròpia de Mensakas

Exrepartidors de Deliveroo i Glovo, agrupats en la cooperativa Mensakas, nascuda de l'associació Ridersxderechos, han aconseguit els recursos mínims per crear la seva pròpia aplicació mòbil de compra a Internet i entrega a domicili, amb la qual volen fomentar el treball digne i el consum responsable i de proximitat de restaurants i comerços de Barcelona.

Més info: Mensakas, el malson de Deliveroo

En declaracions a Europa Press, el membre del col·lectiu Víctor Iruela ha explicat que els més de 18.000 euros que han reunit en una campanya de microfinançament a través de la fundació Degoto els destinaran a acabar de perfeccionar l'aplicació mòbil i obtenir una primera flota de vehicles per al negoci.

L'aplicació, que tindrà com a nom Mensakas en referència a l'argot amb la qual els missatgers es refereixen a ells mateixos, està prevista que comenci a funcionar a partir de setembre.

En els propers mesos, la plataforma farà proves per acabar de perfeccionar la seva aplicació, per la qual cosa també començarà a contractar missatgers a jornada parcial o completa i que cotitzaran en el Règim General de la Seguretat Social, a diferència dels altres treballadors d'altres aplicacions que ofereixen serveis similars.

Iruela ha indicat que la campanya de microfinançament estarà oberta un mes més per intentar captar més fons -fins als 32.000 euros-, que preveuen destinar-los a una campanya de mercadoctènia per donar a conèixer a Mensakas.

Viabilitat econòmica

El col·lectiu sosté que la viabilitat econòmica de l'aplicació es basa que els enviaments seran pagats pels establiments i els consumidors finals, i que aquests últims suportaran una comissió menor a mesura que facin encàrrecs més grans o els combinin amb altres usuaris per incentivar un consum més sostenible.

Ressalta que aquest model es diferencia d'altres empreses del sector com Deliveroo, Glovo, Stuart, Uber Eats i Shargo, en les quals han treballat o treballen la majoria dels seus membres, i defensa que sustenten el seu model en l'"explotació salvatge dels treballadors i la venda de les dades dels seus usuaris".

"Aquestes companyies continuaran existint i seguirà havent-hi gent treballant en elles de manera precària, per la qual cosa Mensakas vol ser una eina col·lectiva per aglutinar a gent i aconseguir unes condicions laborals dignes", va assegurar el portaveu de Riderxderechos, Oriol Alfambra, amb motiu de la presentació de la campanya de finançament.

Alfambra va indicar que ho farà a través d'oferir als usuaris un catàleg de restaurants i comerços de Barcelona amb la intenció de "fomentar el consum responsable i de proximitat", en el qual va assenyalar que predominaran aliments de qualitat i d'origen preferiblement ecològic i no s'inclourà l'oferta de multinacionals de menjar ràpid.

Avui et destaquem
El més llegit